Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.30.1.7

Procjene povezanosti s prirodom učenika, učitelja i roditelja u Hrvatskoj i Sloveniji

Dunja Anđić orcid id orcid.org/0000-0001-8444-1820 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.874 Kb

str. 169-198

preuzimanja: 335

citiraj


Sažetak

Aktualna interdisciplinarna istraživanja ukazuju na vezu između emocionalnog odnosa prema prirodi i čimbenika koji su rezultat suvremenih načina života poput nedostatnog kretanja i boravka u prirodi i pretjerane uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Ti se čimbenici često dovode i u svezu sa zdravim razvojem djece školske dobi. U literaturi ‘povezanost s prirodom’ najčešće se opisuje kao pojam kojim se mjeri emocionalni i afirmativni odnos čovjeka i prirode. Istraživanje je provedeno na uzorku ispitanika koje su činili učenici osnovne škole, njihovi roditelji i učitelji u osnovnim školama Hrvatske i Slovenije (N=1345). U istraživanju je kao mjerni instrument korištena adaptirana skala Mjera povezanosti s prirodom (Chang i Monroe, 2012). Utvrđeno je da se povezanost s prirodom procjenjuje visokim rezultatima, ali i da ne postoji statistički značajna korelacija procjena povezanosti s prirodom učenika, roditelja i učitelja u Hrvatskoj, već samo kod slovenskih ispitanika. Implikacije rezultata istraživanja ogledaju se u promišljanju ove problematike za daljnja istraživanja u odgoju i obrazovanju.

Ključne riječi

odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; povezanost s prirodom; roditelji; učenici; učitelji

Hrčak ID:

306559

URI

https://hrcak.srce.hr/306559

Datum izdavanja:

24.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 976 *