Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.30.1.7
Procjene povezanosti s prirodom učenika, učitelja i roditelja u Hrvatskoj i Sloveniji
Dunja Anđić
orcid.org/0000-0001-8444-1820
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Aktualna interdisciplinarna istraživanja ukazuju na vezu između emocionalnog odnosa prema prirodi i čimbenika koji su rezultat suvremenih načina života poput nedostatnog kretanja i boravka u prirodi i pretjerane uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Ti se čimbenici često dovode i u svezu sa zdravim razvojem djece školske dobi. U literaturi ‘povezanost s prirodom’ najčešće se opisuje kao pojam kojim se mjeri emocionalni i afirmativni odnos čovjeka i prirode. Istraživanje je provedeno na uzorku ispitanika koje su činili učenici osnovne škole, njihovi roditelji i učitelji u osnovnim školama Hrvatske i Slovenije (N=1345). U istraživanju je kao mjerni instrument korištena adaptirana skala Mjera povezanosti s prirodom (Chang i Monroe, 2012). Utvrđeno je da se povezanost s prirodom procjenjuje visokim rezultatima, ali i da ne postoji statistički značajna korelacija procjena povezanosti s prirodom učenika, roditelja i učitelja u Hrvatskoj, već samo kod slovenskih ispitanika. Implikacije rezultata istraživanja ogledaju se u promišljanju ove problematike za daljnja istraživanja u odgoju i obrazovanju.
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; povezanost s prirodom; roditelji; učenici; učitelji
Hrčak ID:
306559
URI
Datum izdavanja:
24.7.2023.
Posjeta: 976 *