Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.3935/ljsr.v30i1.510

KAKO PREDSTAVNICI GENERACIJE Z PERCIPIRAJU INTERNET?

Daniela Šincek orcid id orcid.org/0000-0001-8011-3280 ; Filozofski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Marija Milić orcid id orcid.org/0000-0003-3018-769X ; Filozofski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Anita Barišić orcid id orcid.org/0000-0001-5245-8265 ; Pravni fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 866 Kb

str. 109-140

preuzimanja: 264

citiraj


Sažetak

Današnji adolescenti od rođenja odrastaju uz digitalne tehnologije i internet. Kako bi se, sukladno socijalno konstruktivističkoj perspektivi, spoznao doživljaj interneta tih adolescenata u ovom radu se koristila kvalitativna metodologija. Teorija upotrebe medija i zadovoljenja potrebe je usmjeravala oblikovanje pitanja u polustrukturiranom intervjuu. Da bi se vidjelo kako mladi doživljavaju internet, intervjuirano je deset djevojaka i devet mladića srednjoškolaca. Njihovi odgovori analizirani su tematskom analizom te su utvrđene četiri tematska područja: »Doživljaj srednjoškolaca koji imaju na pojam internet«, »Motivacija za korištenjem interneta«, »Doživljaj pozitivnih i negativnih strana korištenja interneta« i »Emocionalni doživljaj korištenja interneta«. Pokazalo se da motivi za korištenje interneta uključuju zabavu, učenje, socijalne interakcije i, u manjoj mjeri, smanjivanje stresa. Mladi identificiraju pozitivne i negativne aspekte korištenja interneta, a na temelju vlastitih iskustava navode više negativnih doživljaja. Korištenje interneta, pak, izaziva više različitih ugodnih emocionalnih reakcija, ali i sukobe s obitelji te njihove propuste u izvršavanju kućnih i školskih obaveza.

Ključne riječi

internet; adolescenti; socijalni konstruktivizam; teorija upotrebe medija; zadovoljavanje potreba

Hrčak ID:

306606

URI

https://hrcak.srce.hr/306606

Datum izdavanja:

10.7.2023.

Posjeta: 595 *