Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/ur.2023.067.1/04

"Tko nasljeđuje žensko pismo?" O domaćoj recepciji francuske feminističke teorije

Mirela Dakić orcid id orcid.org/0000-0002-1117-2145 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 241 Kb

str. 59-81

preuzimanja: 193

citiraj


Sažetak

Rad donosi osvrt na pitanja i probleme koji proizlaze iz široke upotrebe pojma "žensko pismo" i recepcije francuske feminističke teorije u domaćem književnoznanstvenom prostoru od 1980-ih naovamo. Pritom nastojimo odgovoriti na pitanje je li najšira primjena pojma povezana s koracima u teorijskoj recepciji te može li teorijski rad na feminističkom kategorijalnom aparatu postati svojevrsnim korektivom postojećeg stanja. Oslanjajući se na dosadašnja istraživanja tog problema u recepciji Irene Vrkljan, razmatramo nesuglasja o pojmu ženskog pisma koja su se očitovala već pri njegovu uvođenju u domaću književnu znanost 1980-ih te metodološki i teorijski osvješteniji zaokret ka ženskoj književnosti u postjugoslavenskom kontekstu. Na primjerima recepcije Irene Vrkljan i Dubravke Ugrešić pokazujemo kako je dominantna upotreba ženskog pisma potisnula važne elemente njihova opusa – napose modernističke i avangardne utjecaje u njihovim poetikama – uz detaljniji osvrt na "Brnjicu za vještice" (2021) Dubravke Ugrešić kao relevantnu dijagnozu suvremenog književnog polja. Naposljetku, u široj regionalnoj recepciji francuske teorije nalazimo vrijedne poticaje povratku teorijskoj raspravi o temeljnom feminističkom pojmovlju.

Ključne riječi

žensko pismo, ženska književnost, Irena Vrkljan, Dubravka Ugrešić, "Brnjica za vještice", feministička teorija

Hrčak ID:

306860

URI

https://hrcak.srce.hr/306860

Datum izdavanja:

27.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 380 *