Odgojno-obrazovne teme, Vol. 6 No. 1, 2023.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53577/oot.6.1.1
Dobrobit, izazovi i načini unapređenja poučavanja za kritičko mišljenje: percepcija edukatora
Iva Buchberger
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Rad predstavlja preliminarne rezultate istraživanja čiji je cilj steći uvid u opće percepcije edukatora o poučavanju za kritičko mišljenje. Ovo je istraživanje dionica šireg istraživanja koje se
bavi pružanjem podrške edukatorima u poučavanju za kritičko mišljenje. Fokus ovog rada odnosi
se na ispitivanje dobrobiti i izazova primjene poučavanja za kritičko mišljenje u odgojno-obrazovnoj praksi te načina prevladavanja navedenih izazova i unapređenja poučavanja za kritičko
mišljenje u odgojno-obrazovnoj praksi. Provedena je tematska analiza kvalitativnih podataka
dobivenih iz odgovora 209 edukatora na postavljena otvorena pitanja u okviru Upitnika o poučavanju za kritičko mišljenje. Rezultati istraživanja ukazuju na to da postoje mnoge dobrobiti koje
se ostvaruju kroz poučavanje za kritičko mišljenje, posebice su istaknute dobrobiti učenika kao
ključnih subjekata odgoja i obrazovanja. Iako rezultati istraživanja ukazuju i na brojne izazove
primjene poučavanja za kritičko mišljenje, vrijedi naglasiti da se ujedno prepoznaju i načini kako
da se oni prevladaju, a poučavanje za kritičko mišljenje unaprijedi.
Ključne riječi
edukator; kompetencija kritičkog mišljenja; poučavanje za kritičko mišljenje
Hrčak ID:
306866
URI
Datum izdavanja:
28.7.2023.
Posjeta: 915 *