Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.6.1.1

Dobrobit, izazovi i načini unapređenja poučavanja za kritičko mišljenje: percepcija edukatora

Iva Buchberger ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 398 Kb

str. 7-26

preuzimanja: 132

citiraj


Sažetak

Rad predstavlja preliminarne rezultate istraživanja čiji je cilj steći uvid u opće percepcije edukatora o poučavanju za kritičko mišljenje. Ovo je istraživanje dionica šireg istraživanja koje se
bavi pružanjem podrške edukatorima u poučavanju za kritičko mišljenje. Fokus ovog rada odnosi
se na ispitivanje dobrobiti i izazova primjene poučavanja za kritičko mišljenje u odgojno-obrazovnoj praksi te načina prevladavanja navedenih izazova i unapređenja poučavanja za kritičko
mišljenje u odgojno-obrazovnoj praksi. Provedena je tematska analiza kvalitativnih podataka
dobivenih iz odgovora 209 edukatora na postavljena otvorena pitanja u okviru Upitnika o poučavanju za kritičko mišljenje. Rezultati istraživanja ukazuju na to da postoje mnoge dobrobiti koje
se ostvaruju kroz poučavanje za kritičko mišljenje, posebice su istaknute dobrobiti učenika kao
ključnih subjekata odgoja i obrazovanja. Iako rezultati istraživanja ukazuju i na brojne izazove
primjene poučavanja za kritičko mišljenje, vrijedi naglasiti da se ujedno prepoznaju i načini kako
da se oni prevladaju, a poučavanje za kritičko mišljenje unaprijedi.

Ključne riječi

edukator; kompetencija kritičkog mišljenja; poučavanje za kritičko mišljenje

Hrčak ID:

306866

URI

https://hrcak.srce.hr/306866

Datum izdavanja:

28.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 308 *