Pregledni rad
https://doi.org/10.31724/rihjj.49.1.9
Primjena mrežno utemeljenih umnih mapa u istraživanjima engleskoga kao drugog jezika (ESL) i engleskoga za posebne namjene (ESP) u visokom obrazovanju: pregled istraživanja
Eglė Selevičienė
orcid.org/0000-0002-6843-7765
; Mykolas Romeris University, Vilnius
Sažetak
Umna mapa snažna je organizacijska i analitička tehnika koja pomaže vizualizirati povezane ideje koje se granaju iz središnjega pojma. Desetljećima se umne mape utemeljene na papiru i olovci primjenjuju kao učinkovit alat za razmišljanje, analizu, vizualizaciju, pamćenje itd. na svim razinama obrazovanja, uključujući sferu poučavanja i učenja engleskoga kao drugoga jezika (ESL) i engleskoga za posebne namjene (ESP) u visokom obrazovanju. Cilj je ovoga sustavnog pregleda literature predstaviti trenutačnu primjenu mrežno utemeljene tehnologije mapiranja uma za poučavanje i učenje ESL-a i ESP-a u visokom obrazovanju u razdoblju od 2017. do 2022. godine. Rezultati pokazuju da istraživači na terenu pružaju dokaze o upotrebi šest tehnologija mapiranja uma, uključujući MindMeister, FreeMind, MindMup, Bubbl.us, XMind i LoiLooNote. Tehnike mapiranja uma podržane tim tehnologijama autori smatraju korisnima za razvoj stjecanja vokabulara učenika ESL-a i ESP-a, za komunikacijske kompetencije, vještine govora, pisanja i čitanja, kao i za poboljšanje njihove motivacije. Štoviše, mogu se učinkovito upotrebljavati unutar različitih sfera ESP-a, npr. u inženjerstvu, transportu, psihologiji, prevođenju, obrazovanju i dr. Većina istraživanja obuhvaćenih ovim pregledom odnosila su se na učinkovitost jedne ili druge tehnologije mrežno utemeljenoga mapiranja uma primjenom kvantitativnoga pristupa i dizajna eksperimentalnoga istraživanja. Istraživači su također koristili različite metode i ankete kako bi istražili stavove i mišljenja učenika ESL-a i ESP-a o korištenju tehnologija mrežno utemeljenoga mapiranja uma u njihovim učionicama. Korištenje tehnika mapiranja uma u obrazovanju obično je vođeno pretpostavkama koje podupiru kognitivne filozofske pristupe, no većini studija uključenih u ovaj pregled nedostajala je jasna teorijska pozadina. Kako bi se poboljšala njihova primjenjivost i valjanost, buduća istraživanja trebala bi pružiti dublji uvid u primjenu teorije.
Ključne riječi
mrežno utemeljene tehnologije; tehnologije mapiranja uma; nastava jezika; više obrazovanje
Hrčak ID:
308022
URI
Datum izdavanja:
18.9.2023.
Posjeta: 981 *