Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uloge autora udžbenika hrvatskoga jezika

Jadranka Nemeth-Jajić
Vlado Pandžić


Puni tekst: hrvatski pdf 168 Kb

str. 77-97

preuzimanja: 51

citiraj


Sažetak

U udžbenicima hrvatskoga jezika zamjećuje se nastojanje za smanjivanjem dominantne uloge autora i za ostvarivanjem demokratskog stila komunikacije s učenikom, a što je u skladu s koncepcijama suvremene nastave koja učenika postavlja u središte nastavnoga procesa. Autori udžbenika pred izazovom su ostvarivanja novih uloga: sugovornika, predlagača i poticatelja zanimljivih aktivnosti, suradnika i suveznika u učenju. U radu naznačujemo neke mogućnosti koje udžbenici kao tekstualni medij u tu svrhu mogu iskoristiti. Pozornost posvećujemo nedirektivnim oblicima obraćanja i načinima obraćanja autora učenicima na početku i na kraju udžbenika.

Ključne riječi

uloge autora udžbenika; simetrično-interaktivna komunikacija; nedirektivni oblici obraćanja; uvrštavanje poglavlja/udžbeničkih jedinica u cjelinu udžbenika

Hrčak ID:

308599

URI

https://hrcak.srce.hr/308599

Datum izdavanja:

30.8.2007.

Posjeta: 105 *