Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/strjez/52-1/4

Uporaba jezika i međurazumljivost u telekolaboraciji na tečaju talijanskoga jezika između izvornih govornika talijanskoga i nasljednih govornika španjolskoga jezika

Diego Cortés Velásquez orcid id orcid.org/0000-0003-1611-9498 ; Roma Tre University, Italy
Clorinda Donato orcid id orcid.org/0000-0003-0397-6749 ; California State University, Long Beach, USA
Francesca Ricciardelli orcid id orcid.org/0009-0002-8192-6149 ; University of Southern California, USA and Universitat Pompeu Fabra, Spain


Puni tekst: engleski pdf 265 Kb

str. 75-100

preuzimanja: 93

citiraj


Sažetak

Istraživanje se bavi višejezičnoću u okviru paradidaktičkoga okružja telekolaboracije. Tijekom
dvaju semestara 2018./2019. godine na sveučilištu California State University (CSULB)
provodio se telekolaboracijski projekt u kojem su studenti sa sveučilišta Roma Tre bili mentori
studentima na CSULB-u u tečaju talijanskoga jezika. Sveučilište nudi tečajeve talijanskoga
jezika populaciji nasljednih govornika španjolskoga jezika u kojem se pomoću pristupa
međurazumljivosti jezika (engl. intercoprehension) pokušava profitirati od tipološke sličnosti
između talijanskoga i španjolskoga jezika. Program se provodio u dva različita modaliteta:
mentorstvo i partnerstvo. U ovom je istraživanju naglasak na mentorstvu u kojem je sudjelovalo
ukupno 69 sudionika: 15 mentora, izvornih govornika talijanskoga jezika (studenata druge
godine nastavničkoga smjera na sveučilištu Roma Tre) i 54 učenika (studenti prve godine
od kojih su neki bili nasljedni govornici španjolskoga jezika). Cilj istraživanja bio je ispitati
uporabu različitih jezika u interakciji između mentora i učenika i utvrditi postoje li razlike u
jezičnom ponašanju nasljednih govornika španjolskoga jezika. Kako bi se ostvario navedeni
cilj, zabilježena je pojavnost pregovaranja o značenju i jezik koji se pritom koristio u prvih i
posljednjih 5 minuta na 60 videosnimaka mentorskih sesija preko Zoom platforme. Rezultati
su pokazali da nasljednim govornicima španjolskoga jezika taj jezik donosi prednost u obliku
jezika posrednika u procesu učenja talijanskoga jezika.

Ključne riječi

nasljedni govornici; međurazumljivost jezika; telekolaboracija; učenje trećeg jezika; jezik posrednik

Hrčak ID:

309151

URI

https://hrcak.srce.hr/309151

Datum izdavanja:

23.10.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 198 *