Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32903/zs.69.1.5

POSLIJEPANDEMIJSKA SVEUČILIŠNA KULTURA IZ STUDENTSKE PERSPEKTIVE

Rahaela Varga ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Hrvatska
Edina Malkić ; Međunarodno udruženje “Interaktivne otvorene škole”, Tuzla, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: engleski pdf 7.721 Kb

str. 63-78

preuzimanja: 73

citiraj


Sažetak

Kultura odgojno-obrazovne ustanove uključuje čitav normi, uvjerenja i ponašanja koja doprinose snažno isprepletenim ritualima i tradiciji, pravilima i vrijednostima koje utječu na svaki aspekt ustanove. Usveučilišnom kontekstu kultura se tumači kao način življenja kojega zajednički stvaraju članovi akademske zajednice, i to svojim stavovima, zamislima i navikama. Razdoblje prisilne socijalne izolacije dovelo do toga da su mnogi student međusobno teško uspostavljali povezanost, zbog čega su se mogli osjećati odsječenima od društva. Ako osvijestimo lekcije naučene tijekom održavanja online nastave i krenemo dalje, nužno je imati na umu da se jednim od najveći izazova pokazala izgradnja zajednice koja dijeli
kulturu i osjećaj zajedništva. Zbog navedenog se ovo kvalitativno istraživanje usmjerilo na otkrivanje kako studenti prve godine studija percipiraju sveučilišnu kulturu nakon što su se vratili na nastavu koja se održava na fakultetu. U tu je svrhu modificiran Hargreavesov model institucionalne kulture, koji kulturu ustanove opisuje u dimenzijama ekspresivnosti i instrumentalnosti, te je primijenjen na fokus grupama sa studentima pedagogije i psihologije na Sveučilištu u Tuzli (BiH). Rezultati pokazuju kako studenti prepoznaju potrebu povećanja socijalne kohezije na sveučilišnim kolegijima uvođenjem inovativnih metoda poučavanja koje uključuju suradničko učenje i stvaranje podupirućih odnosa među studentima (i profesorima).

Ključne riječi

međuljudski odnosi; sveučilišni kolegiji; socijalna kohezija; socijalna kontrola; tipovi kulture

Hrčak ID:

309267

URI

https://hrcak.srce.hr/309267

Datum izdavanja:

20.10.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 231 *