Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v25i3.4907
Utjecaj strukturalnoga istraživački usmjerenoga pristupa učenju na dostignuća budućih učitelja
Branka Radulović
orcid.org/0000-0003-2377-4773
; University of Novi Sad Department of Physics, Faculty of Sciences
Milanka Džinović
; University of Belgrade Teacher Education Faculty
Danimir Mandić
orcid.org/0000-0002-3986-6077
; University of Belgrade Teacher Education Faculty
Nada Vilotijević
; University of Belgrade Teacher Education Faculty
Ivko Nikolić
; University of Belgrade Teacher Education Faculty
Sažetak
Istraživanje proučava utjecaj strukturalnoga istraživački usmjerenoga pristupa učenju (IBL) na dostignuća budućih učitelja – njihova postignuća i percepciju mentalnoga napora uloženoga u rješavanje testova. Istraživanje je uključivalo 38 studenata Učiteljskog fakulteta u Beogradu koji su tijekom sudjelovanja u kolegiju Geografski pojmovi kroz eksperimente postali osposobljeni za kreiranje instrumenata za provjeru fizičkih veličina poput termometra i barometra. Usmjeren na interdisciplinarnost, kolegij je potaknuo sudionike na promišljanje o novim problemskim situacijama i na otkrivanje uzročnih veza među fizičkim pojavama. Rezultati pokazuju da istraživački usmjeren pristup dovodi do većega postignuća i smanjenih vrijednosti percepcije mentalnoga napora. Smanjenje mentalnoga napora ukazuje na mogućnost obrade veće količine informacija u radnoj memoriji i procesiranje u dugoročnom pamćenju. Zbog složenih veza među varijablama, model neuronskih mreža pokazao je da mentalni napor i kognitivna složenost čestice značajno utječu na postignuća sudionika. Rezultati su korisni za buduće učitelje jer ukazuju na učinkovitost IBL pristupa i daju smjernice za primjenu istoga.
Ključne riječi
budući učitelji; kognitivna složenost zadatka; mentalni napor; postignuća studenata; strukturalni istraživački usmjereni pristup učenju
Hrčak ID:
309705
URI
Datum izdavanja:
28.9.2023.
Posjeta: 837 *