Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.20901/pm.60.3.07

Rodna stereotipizacija u predizbornoj kampanji na lokalnim izborima 2021.: kritička analiza diskursa tekstova s news-portala

Karla Martinić orcid id orcid.org/0009-0007-4503-7658 ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 416 Kb

str. 172-178

preuzimanja: 151

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 416 Kb

str. 172-198

preuzimanja: 75

citiraj


Sažetak

U članku se problematiziraju rodna stereotipizacija u predizbornim kampanjama i diskursne strategije kandidatkinja koje kombiniraju stranačku poziciju i rodni identitet u medijskom izvještavanju. U analizu su uključeni članci ‎objavljeni na portalima Večernjeg lista, Jutarnjeg lista, 24sata, HRT vijesti, ‎Telegrama, Nacionala, Novoga lista, net.hr i tportala koji spominju stranačke ‎kandidatkinje tijekom kampanje lokalnih izbora za gradonačelnika/cu Zagreba i Samobora 2021. godine. Kritička analiza diskursa provedena je na trima ‎razinama: medijskom izvještavanju o izborima kao obliku diskursne prakse, ‎političkoj kampanji kao obliku društvene prakse te člancima o samim kandidatkinjama. Istraživanje je pokazalo da su političarke-kandidatkinje za gradonačelnicu smještene u rodno stereotipne okvire u kojima se njihova politička ‎uloga svodi na trivijalizaciju i iznimku u političkoj areni. Kandidatkinje prihvaćaju stereotipe kako bi preživjele u tom sustavu i predstavljaju se kao skrbiteljice, žene odane stranci te kao stručnjakinje‎

Ključne riječi

analiza diskursa; lokalni izbori; stereotipi roda; news-portali; žene u politici

Hrčak ID:

310272

URI

https://hrcak.srce.hr/310272

Datum izdavanja:

29.11.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 521 *