Poslovna izvrsnost, Vol. 17 No. 2, 2023.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/pi-be/2023.17.2.55
UTJECAJ MARKETINŠKIH AKTIVNOSTI NA ODABIR ZDRAVE HRANE KOD DJECE
David Skala
orcid.org/0000-0001-5468-3677
; University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, Trg J. F. Kennedyja 6, 10000 Zagreb, Croatia
Dora Gaćeša
orcid.org/0000-0002-0975-5069
; University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, Trg J. F. Kennedyja 6, 10000 Zagreb, Croatia.
Ružica Brečić
orcid.org/0000-0003-3327-2187
; University of Zagreb, Faculty of Economics & Business, Trg J. F. Kennedyja 6, 10000 Zagreb, Croatia.
Sažetak
Svrha: Unutar područja marketinga i istraživanja potrošača, prethodne studije
često su se bavile odlukama djece o hrani na fragmentiran način, bilo gledajući isključivo
na stavove ili ponašanja. Takav pristup ograničava cjelovito shvaćanje djece kao
potrošača. Ova studija ispituje kako marketinške radnje (konkretno, korištena riječ
tvrdnja) pomažu potaknuti djecu da preferiraju zdravije izbore. Metodološki pristup: U
simuliranom zadatku odabira hrane sudjelovalo je ukupno 215 djece u dobi od 6 do 9
godina, a sudionici su bili djeca iz dvije zagrebačke škole. Od roditelja djece zatražen je
pismeni informirani pristanak za sudjelovanje njihovog djeteta u istraživanju. Rezultati i
implikacije: Rezultati naglašavaju značajnu ulogu specifičnih riječi kao što su „zdravo“,
„popularno“ i „ukusno“ te emotikona „smajlić“, „srce“, „mišić“ u utjecaju na dječje
izbore hrane. Korištenje ovih tvrdnji povećava vjerojatnost da će djeca odlučivanje za
zdravije prehrambene opcije. Ovi uvidi imaju praktične implikacije za osmišljavanje
intervencija koje promiču zdravije prehrambene navike kod djece. Ograničenja:
Korištenje hipotetskih izbora hrane možda neće u potpunosti prikazati dječja ponašanja
u stvarnom okruženju. Istraživanje alternativnih strategija označavanja osim tvrdnji
riječima omogućilo bi usporedbe i identifikaciju učinkovitih metoda za motiviranje
zdravih izbora. Doprinos: Ovo istraživanje uvelo je novi pristup ispitivanjem
učinkovitosti tvrdnji i emooznaka kao strategije označavanja za poboljšanje izbora
zdrave hrane. Dobiveni rezultati unapređuju naše razumijevanje temeljnih mehanizama
koji pokreću dječje odluke o hrani i postavljaju temelje za intervencije usmjerene na
poticanje zdravog ponašanja u području izbora hrane.
Ključne riječi
marketinške aktivnosti; djeca; izbor zdrave hrane; tvrdnje na etiketama; označavanje.
Hrčak ID:
311071
URI
Datum izdavanja:
11.12.2023.
Posjeta: 916 *