Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Usporedba funkcija i uvjeta za predškolsko obrazovanje u državnim i šumskim vrtićima za vrijeme pandemije koronavirusa u Češkoj Republici i Danskoj

Andrea Kostrubová ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Olomoucu
Alena Srbená orcid id orcid.org/0000-0001-7237-0308 ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Olomoucu


Puni tekst: engleski pdf 196 Kb

str. 47-70

preuzimanja: 194

citiraj


Sažetak

U radu se predstavlja dio istraživanja provedenog u sklopu projekta „Posljedice pandemije koronavisirusa za odabrane funkcije i uvjete u predškolskom obrazovanju u kontekstu pripreme djece za početak obveznog obrazovanja u odabranim europskim zemljama“ na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta Palacký u Olomoucu. Rad se bavi usporedbom Češke Republika i Danske u svrhu analize i usporedbe utjecaja protuepidemijskih mjera na uvjete i funkcije predškolskog obrazovanja u konvencionalnim i
šumskim vrtićima. U istraživanju je primijenjena metoda kvalitativne analize tekstualnog sadržaja i polustrukturiranih intervjua s odgojiteljima u vrtiću, nakon čega je slijedilo otvoreno kodiranje i formulacija analitičkih kategorija te njihova usporedba prema načelima komparativne pedagogije. Rezultati upućuju na to da je utjecaj protuepidemijskih mjera na predškolsko obrazovanje i razvoj predškolske djece u konvencionalnim i šumskim vrtićima varirao s obzirom na ostvarivanje funkcija predškolskog obrazovanja, kao i s obzirom na uvjete u kojima su šumski vrtići obrazovanje provodili za vrijeme pandemije koronavirusa.

Ključne riječi

predškolska djeca, odgojitelji u vrtiću; funkcije i uvjeti za predškolsko obrazovanje; konvencionalni vrtić; šumski vrtić; protuepidemijske mjere; koronavirus

Hrčak ID:

309714

URI

https://hrcak.srce.hr/309714

Datum izdavanja:

6.11.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 704 *