Magistra Iadertina, Vol. 18 No. 1, 2023.
Izvorni znanstveni članak
Usporedba funkcija i uvjeta za predškolsko obrazovanje u državnim i šumskim vrtićima za vrijeme pandemije koronavirusa u Češkoj Republici i Danskoj
Andrea Kostrubová
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Olomoucu
Alena Srbená
orcid.org/0000-0001-7237-0308
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Olomoucu
Sažetak
U radu se predstavlja dio istraživanja provedenog u sklopu projekta „Posljedice pandemije koronavisirusa za odabrane funkcije i uvjete u predškolskom obrazovanju u kontekstu pripreme djece za početak obveznog obrazovanja u odabranim europskim zemljama“ na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta Palacký u Olomoucu. Rad se bavi usporedbom Češke Republika i Danske u svrhu analize i usporedbe utjecaja protuepidemijskih mjera na uvjete i funkcije predškolskog obrazovanja u konvencionalnim i
šumskim vrtićima. U istraživanju je primijenjena metoda kvalitativne analize tekstualnog sadržaja i polustrukturiranih intervjua s odgojiteljima u vrtiću, nakon čega je slijedilo otvoreno kodiranje i formulacija analitičkih kategorija te njihova usporedba prema načelima komparativne pedagogije. Rezultati upućuju na to da je utjecaj protuepidemijskih mjera na predškolsko obrazovanje i razvoj predškolske djece u konvencionalnim i šumskim vrtićima varirao s obzirom na ostvarivanje funkcija predškolskog obrazovanja, kao i s obzirom na uvjete u kojima su šumski vrtići obrazovanje provodili za vrijeme pandemije koronavirusa.
Ključne riječi
predškolska djeca, odgojitelji u vrtiću; funkcije i uvjeti za predškolsko obrazovanje; konvencionalni vrtić; šumski vrtić; protuepidemijske mjere; koronavirus
Hrčak ID:
309714
URI
Datum izdavanja:
6.11.2023.
Posjeta: 704 *