Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Didaktička dimenzija samoučinkovitosti među češkim i hrvatskim studentima učiteljskog studija u kontekstu obrazovanja o pubertetu

Miluše Rašková ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Olomoucu
Dominika Provázková Stolinská orcid id orcid.org/0000-0003-4602-6399 ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Olomoucu
Michaela Bartošová ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Olomoucu


Puni tekst: engleski pdf 674 Kb

str. 93-114

preuzimanja: 110

citiraj


Sažetak

Ovaj rad donosi odabrane rezultate studije provedene među studentima učiteljskog studija za nastavu u osnovnim školama s ciljem utvrđivanja samoučinkovitosti u obrazovanju o pubertetu, na temelju usporedbe Češke Republike i Hrvatske. Istraživanje je provedeno u sklopu natječaja za studentsku stipendiju na Sveučilištu Palacký u Olomoucu (IGA_PdF_2022_013; Osobna spremnost budućih osnovnoškolskih učitelja za obrazovanje o pubertetu u Češkoj Republici i Hrvatskoj; voditelj istraživanja dr. sc. Miluše Rašková). Pubertet je ključan element spolnog odgoja (Standardi obrazovanja o seksualnosti u Europi, 2010.) koji predstavlja važan aspekt općeg obrazovanja djece. Pripreme zato razdoblje moraju biti pravovremene i primjerene, zašto je potrebno usvojiti relevantno znanje. Nastavnici u osnovnim školama moraju biti spremni za obrazovanje o pubertetu u profesionalnom, ali i osobnom smislu. Autori analiziraju mišljenja o osobnoj spremnosti budućih osnovnoškolskih nastavnika u didaktičkoj dimenziji obrazovanja koja obuhvaća poznavanje sveobuhvatne definicije puberteta; poznavanje osnovnih tema obrazovanja o pubertetu; poznavanje ciljeva obrazovanja o pubertetu; svijest o humanim aspektima obrazovanja o pubertetu; primjenu etičkih načela u obrazovanju o pubertetu; izbor konkretnih metoda u obrazovanju o pubertetu; primjenu didaktičkih pristupa u obrazovanju o pubertetu i primjenu konkretnih formi u obrazovanju o pubertetu. Rezultati studije čija su ciljna skupina budući nastavnici pokazala je koliko se studenti u nekim didaktičkim dimenzijama smatraju spremnima za obrazovanje o pubertetu i jesu li dovoljno pripremljeni za obrazovanje u tom konkretnom području.

Ključne riječi

pubertet; samoučinkovitost; osnovnoškolski nastavnik; istraživanje

Hrčak ID:

309716

URI

https://hrcak.srce.hr/309716

Datum izdavanja:

6.11.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 477 *