Posvuda je Betlehem
(Vjeronaučni model u korelaciji s glazbenom kulturom za učenike s teškoćama)
Nastavna tema: Glasnici Božje blizine i ljubavi
Nastavna podtema: Posvuda je Betlehem
učenik pripovijeda glavne događaje i osobe Isusova rođenja
učenik prepoznaje simboliku svjetla i implementira je u vlastiti život
učenik imenuje Isusa kao Spasitelja
učenik izrađuje sliko-priču pomoću sličica
Metodički pristup: Interpretativno analitički s elementima stvaralačkog
Oblici rada: frontalni, individualni
Nastavne metode: molitva, pjevanje, čitanje, razgovor, pokazivanje, lijepljenje, pisanje, slušanje, bojanje.
Nastavna sredstva i pomagala: računalno, projektor, udžbenik, Biblija
Literatura: Ivica Pažin, Ante Pavlović; Darovi vjere i zajedništva, KS; Zagreb; 2021.
Struktura i tijek sata:
U jednom malenom gradu srca moga,
Želim pronaći put do doma Tvoga,
Gdje za mene Si malen bio,
Gdje svijet Si spasiti htio.
U jednom malenom gradu duše moje,
Srce Tebi predajem svoje,
Da pronađem Te ispod zvjezdanog neba,
Dok Tvoje Srce u moje srce gleda.
Slava Ocu…
Učenici slušaju instrumentalnu podlogu pjesme „Radujte se narodi“
(https://www.youtube.com/watch?v=RPvyGCHCa7Q ) i promatraju projiciranu sliku.
Prepoznajete li o kojoj je pjesmi riječ?
Na ovoj slici prikazan je refren pjesme „Radujte se narodi“. Pokušajmo otkriti koja se riječ iz refrena krije pod upitnikom?
Igrom i pjesmom otkrili smo da se u tajnoj riječi krije pojam Betlehem. Učenike upućujem da ćemo danas govoriti o onome što se dogodilo u Betlehemu, još davno, kad se Isus rodio.
Vjeroučitelj ističe naslov na ploču: „Posvuda je Betlehem“, a učenici ga prepisuju u svoje bilježnice.
U one dane izađe naredba cara Augusta da se provede popis svega svijeta. Bijaše to prvi popis izvršen za Kvirinijeva upravljanja Sirijom. Svi su išli na popis, svaki u svoj grad. Tako i Josip, budući da je bio iz doma i loze Davidove, uziđe iz Galileje, iz grada Nazareta, u Judeju - u grad Davidov, koji se zove Betlehem - da se podvrgne popisu zajedno sa svojom zaručnicom Marijom koja bijaše trudna. I dok se bili ondje navršilo joj se vrijeme da rodi. I porodi sina svoga, prvorođenca, povi ga i položi u jasle jer za njih nije bilo mjesta u svratištu.
A u tom kraju bijahu pastiri: pod vedrim su nebom čuvali noćnu stražu kod svojih stada. Anđeo im Gospodnji pristupi i slava ih Gospodnja obasja! Silno se prestrašiše. No, anđeo im reče: "Ne bojte se! Evo javljam vam blagovijest, veliku radost za sav narod! Danas vam se u gradu Davidovu rodio Spasitelj - Krist, Gospodin. I evo vam znaka: naći ćete novorođenče povijeno gdje leži u jaslama." I odjednom se anđelu pridruži silna nebeska vojska hvaleći Boga i govoreći: "Slava na visinama Bogu, a na zemlji mir ljudima, miljenicima njegovim!" Lk 2, 1- 14:
Učenici ostaju nekoliko trenutaka u tišini.
Kojim biste riječima opisali osjećaje koji su se javili dok sam čitala tekst? Možete koristiti i izraz lica ili pantomimu pa ćemo pokušati pogoditi o kojem se osjećaju radi.
Otvorite udžbenik na stranicu 59. Pročitajte još jedanput biblijski tekst.
Ukoliko bude potrebno, vjeroučitelj objašnjava nepoznate riječi. Nakon toga slijedi razgovor o tekstu.
Kamo su Josip i Marija morali ići i zašto?
Što se dogodilo u Betlehemu?
Zašto je Marija položila Isusa u jasle?
Što su pastiri radili?
Tko se još pojavio?
Što su im je anđeo rekao?
Koji im je znak dao?
Tko se pridružio anđelu?
Učenici rješavaju zadatak:
a)
Sličice izreži i zalijepi u bilježnicu jednu ispod druge. Na preostali prostor pored svake sličice pokušaj kratko opisati svojim riječima što one prikazuju.
Davidovu danas Krist, gradu se u Spasitelj vam Gospodin. rodio
____________________________________________________.
Ukoliko u razredu postoje učenici s težim oštećenjima, rješavaju sljedeći zadatak:
Danas vam se u gradu Davidovu rodio ________________ - Krist, Gospodin.
Kad učenici riješe zadatke, zajednički provjeravamo točnost odgovora. Učenici opisuju sličice iz zadataka koje su rješavali. Vjeroučitelj po potrebi ispravlja ili nadopunjava njihove odgovore.
Vjeroučitelj unaprijed priredi koja na svakoj stranici sadrži određeni zadatak povezan s evanđeoskim tekstom. Učenik koji dobije kocku mora pročitati i odgovoriti na pitanje.
Nabroji osobe iz evanđelja.
Opiši carev proglas.
Opiši putovanje.
Opiši događaje iz Betlehema.
Opiši što se događalo pastirima.
Što su anđeli rekli pastirima?
Svake godine pred Božić Betlehemsko svjetlo putuje cijelim svijetom kako bi simboliziralo mir u svakom njegovom kutku, kako bi probudilo ljubav, lijepe riječi i djela, kako bi čovjeka približilo Bogu i njegovim bližnjima. To je plamen koji se pali u Bazilici Rođenja Isusova i koji izviđači potom odnose u svoje zemlje, gradove i domove. Vjerujem da i mi želimo biti betlehemsko svjetlo u svojoj školi, razredu, župi i domu. Pokažimo to rješavajući sljedeći zadatak!
U svjetiljci nacrtaj plamen. Oboji plamen i svjetiljku. Nakon toga u plamen svjetiljke odgovori na pitanje:
Kada su učenici gotovi njihove radove možemo staviti na pano ili neko drugo vidljivo mjesto u razredu.
Učenicima pjevaju „Radujte se narodi“
Samovrednovanje:
Ocijeni svoje znanje nakon što smo obradili današnju temu tako da zaokružiš smajlić.
DODATNE AKTIVNOSTI:
PPS priča Životinje pred jaslicamahttps://www.katehetski-nadbiskupija-split.net/component/edocman/663-zivotinje-pred-jaslicama-pps
Radni listić Božićno vrijeme – pronađi greškehttps://www.katehetski-nadbiskupija-split.net/component/edocman/2496-bozicno-vrijeme-pronadi-greske
Jaslice – model od papira
Wordwall:
Božićna sliko-priča:http://alellostudio.com/wp-content/uploads/2021/12/bozicna-slikoprica.pdf
Labirint Put do Betlehema:http://alellostudio.com/put-do-betlehema-2/
Memory:http://alellostudio.com/wp-content/uploads/2021/12/bozicni_memory-3.pdf
Marija Bašić