Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.46672/aet.9.2.3

MREŽA AKTERA RURALNOG TURIZMA: TOPOLOGIJA I PARTICIPACIJA U UPRAVLJANJU NA PRIMJERU MEĐIMURJA

Damir Pavlović ; Libertas International University


Puni tekst: hrvatski pdf 783 Kb

verzije

str. 213-237

preuzimanja: 85

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 783 Kb

verzije

str. 213-237

preuzimanja: 46

citiraj


Sažetak

Svrha/Cilj: Cilj ovog rada jest pribaviti kritičku analizu koncepta upravljanja turizmom ruralnog područja u Hrvatskoj, ističući neke kritične točke i logičke nekonzistentnosti. Slijedom toga, provedbom istraživanja na konkretnoj studiji slučaja jedne dominantno ruralne regije, odnosno, sveobuhvatnom analizom društvenih mreža dionika, pokazati nesrazmjer u doprinosu tih dionika u
turističkim aktivnostima i procesima u odnosu na njihovu participaciju u ukupnom destinacijskom odlučivanju. Ovime bi se mogla potaknuti pitanja reinženjeringa destinacijskog upravljačkog sustava u cjelini, praćenog odgovarajućim zakonskim i statutarnim odrednicama.
Dizajn/Metodologija/Pristup: Istraživanje je temeljeno na dvjema teorijskim osnovama: teoriji društvene mreže i teoriji društvene razmjene. Metodom tzv.lančanog referalnog upućivanja kroz anketu prikupili su se podaci o topološkoj strukturi dvije relevantne mreže dionika: cjelovite destinacijske mreže i submreže dionika/dobavljača u ruralnom turizmu (u ovom radu pod radnim
nazivom – ruralna submreža). Sveobuhvatna analiza dobivenih mreža rezultirala je relevantnim parametrima centralnosti (topološkim pozicijama) aktera u njima, na osnovi kojih je bila moguća provedba korelacijske analize dviju promatranih
mreža, čiji su rezultati u konačnici adekvatno interpretirani, vodeći rezolutnim zaključcima.
Rezultati: Rezultati analize govore da akteri ruralnog turizma nisu razmjerno zastupljeni u participaciji odlučivanja kod donošenja najvažnijih odluka u destinaciji u odnosu na njihovu topološku poziciju, odnosno sudjelovanje u operativnim turističkim procesima. Takva neusklađenost upućuje, između ostalog, na neophodnost razmatranja uvođenja novog, prilagodljivijeg institucionalnog i organizacijskog sustava u upravljanju ovakvim tipom destinacije.
Originalnost/Vrijednost: Uz relativno rijetko korištenu metodologiju, koja je primijenjena u ovom radu na specifičnom kvalitativnom uzorku, rezultati istraživanja pokazali su mogući način pronalaženja alata i pristupa u institucionalnom restrukturiranjuza učinkovito upravljanje turističkom destinacijom.

Ključne riječi

dionici, dobavljači u ruralnom turizmu, društvena razmjena, analiza destinacijske mreže

Hrčak ID:

311466

URI

https://hrcak.srce.hr/311466

Datum izdavanja:

15.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 274 *