Odgojne znanosti, Vol. 10 No. 1(15), 2008.
Izvorni znanstveni članak
TEORIJSKI TEMELJENA ANALIZA, RAZVOJ I EVALUACIJA NASTAVNOG PROCESA KAO OSNOVA ZAnKVALITETU NASTAVE – POSLJEDICE ZA OBRAZOVANJE
Gerhard Tulodziecki
; University of Paderborn, Faculty of Cultural Studies, Germany
Sažetak
Članak se bavi pitanjem na koji način teorijski temeljena
analiza, razvoj i evaluacija nastavnih primjera predstavlja prikladan postupak kojim bi se u obrazovanju učitelja odredile kompetencije učitelja koje bi omogućile visoku kvalitetu nastave koja bi poticala učenje i razvoj. Teorijski temeljena analiza polazi od postavke da studenti trebaju promatrati ne samo preduvjete i ciljeve učenja nego i aktivnosti učenja i poučavanja na temelju teorija ljudskog razvoja, učenja i poučavanja. Za teorijski temeljen razvoj nastave
formuliraju se teorijske pretpostavke koje se potom koriste kao osnova za koncipiranje nastavnih primjera. Kod evaluacije je u središtu empirijsko provjeravanje teorijskih iskaza. Odgovarajući procesi analize, predlaganja ili evaluacije dovode do toga sa studenti, budući učitelj, kroz vlastite aktivnosti dolaze do značajnih saznanja, a jaz između teorije i prakse pretvara se u plodonosni
odnos razmjene i istraživačkog učenja te se tako osigurava kvaliteta
nastave.
Ključne riječi
teorija razvoja; obrazovanje učitelja; teorija učenja; nastava – analiza; razvoj i evaluacija; istraživanje u nastavi
Hrčak ID:
28678
URI
Datum izdavanja:
25.6.2008.
Posjeta: 3.484 *