Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ OBRAZOVNE TEHNOLOGIJE NA RAZVOJ KRITIČKOG MIŠLJENJA

Hatixhe Ismajli ; Faculty of Education, University of Prishtina


Puni tekst: engleski pdf 122 Kb

str. 97-112

preuzimanja: 1.306

citiraj


Sažetak

U vremenu dinamičnog tehničkog i tehnološkog razvoja, potreba
za primjenom obrazovnih alata predstavlja izazov za učitelje i škole današnjice. Usvajanje obrazovnih sadržaja potpomognuto tehnologijom povećava razinu znanja i kritičkog mišljenja, istovremeno smanjujući mehaničku reprodukciju činjenica. Primjena obrazovnih tehnologija u procesu učenja motivira učenika
za refleksiju, mišljenje i integraciju intelektualnih vještina.
Osnovni cilj ovog istraživanja je proučiti utjecaje primjene obrazovne
tehnologije na razvoj kritičkog mišljenja učenika. Istraživanje je provedeno na predmetu prirode i društva, čiji obrazovni sadržaji sintetizirajući znanja,o prirodi i društvu motiviraju učenike da postavljaju pitanja, zaključuju, prosuđuju i procjenjuju različite uzorke objektivne stvarnosti. U istraživanju je sudjelovalo 720 učenika i 24 učitelja različitih obrazovnih centara na Kosovu,
obučenih u programu “Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje”. Podaci
su prikupljeni testiranjem i anketiranjem učitelja i učenika provedenih tijekom inicijalne i fi nalne faze istraživanja. Rezultati ukazuju na to da poučavanje potpomognuto upotrebom projektora, CD-a, DVD-a obrazovnih sadržaja ima osjetnog utjecaja na kritičku refleksiju znanja, integrirajući logične sposobnosti poput procjene, razvoja mašte i generiranja novih ideja. Utjecaj primjene obrazovnih tehnologija na eksperimentalnu skupinu promatran je u ostvarivanju zadataka na visokoj razini (Bloomova taksonomija), koji zahtijevaju analizu, sintezu i procjenu informacije. Eksperimentalna skupina ostvarila je 71% bodova, dok je kontrolna skupina ostvarila 56.77%
bodova. U usporedbi je eksperimentalna skupina ostvarila 14.23% više bodova. Uspjeh eksperimentalne skupine pripisuje se utjecaju primjene obrazovnih alata, koji stimuliraju aktivno učenje i razvoj kritičkog mišljenja., važne premise poboljšanja kvalitete učenja i preobrazbe procesa poučavanja.

Ključne riječi

obrazovna tehnologija; kritičko mišljenj; nastavni predmet priroda i društvo

Hrčak ID:

28679

URI

https://hrcak.srce.hr/28679

Datum izdavanja:

25.6.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.000 *