Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.29162/ANAFORA.v10i2.6

Pjesnička maska, tradicija villonske balade i ljevičarstvo u srednjoeuropskom pjesništvu 1930-ih

Pál Száz ; Univerzita Komenského v Bratislave, Bratislava, Slovensko


Puni tekst: mađarski pdf 231 Kb

str. 331-354

preuzimanja: 313

citiraj


Sažetak

Studija obrađuje dvije zbirke mađarske, jednu zbirku češke i jednu hrvatske poezije, koje su nastale u drugoj polovici tridesetih godina 20. stoljeća. Razmatrane zbirke Györgya Faludyja, Jánosa Erdődyja, Vítězslava Nezvala i Miroslava Krleže postavljaju problem autorstva, reprezentiraju maskirano pjesništvo, konstruiraju tuđe uloge (Villon, Petrica Kerempuh) i koriste pseudonim (Robert David). Navedene četiri zbirke zanimljive su i s gledišta srednjoeuropske recepcije Villona i žanrovske tradicije francuske balade s kojom su izravno ili posredno povezane. Sa stajališta ljevičarske političke poezije, zbirke se može smatrati i vrhunskim produkcijama. U slučaju istraživanja odnosa autora i njihovih maski nezaobilazno je analizirati pjesničku pojavu apostrofa i fenomenalizaciju pjesničkih glasova.

Ključne riječi

autorstvo, maskirana poezija, pseudonim, recepcija Villonovih pjesama , balada, srednjoeuropska književnost, politička poezija

Hrčak ID:

311888

URI

https://hrcak.srce.hr/311888

Datum izdavanja:

22.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: mađarski engleski

Posjeta: 930 *