Izvorni znanstveni članak
Stavovi učitelja razredne nastave i Hrvatskog jezika prema medijskom obrazovanju u hrvatskim osnovnim školama
Lana Ciboci Perša
orcid.org/0000-0003-1495-9573
; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Sažetak
Medijsko obrazovanje postaje sve važnije u današnjem digitalnom društvu jer pruža učenicima znanja i vještine potrebne za kritičko razumijevanje i analizu medijskih sadržaja. Da bi učenici postali medijski pismeni, kroz obrazovni ih sustav moraju voditi i educirati medijski kompetentni učitelji. Stavovi učitelja imaju ključnu ulogu u uspješnoj implementaciji medijskog obrazovanja u školskom okruženju. Poticanje pozitivnih stavova zahtjeva podršku obrazovnih institucija, programe neformalnog cjeloživotnog usavršavanja, kvalitetnih nastavnih materijala te razmjenu iskustava i primjera dobre prakse među samim učiteljima. Medijsko obrazovanje u Hrvatskoj primarno se provodi kroz nastavu Hrvatskoga jezika zbog čega najvažniju ulogu u medijskom opismenjavanju djece u osnovnim školama imaju učitelji razredne nastave i Hrvatskoga jezika. Proteklih su godina učinjene važne promjene unutar medijskog obrazovanja – od izmjene samih sadržaja u nastavi i stavljanju većeg naglaska na digitalne medijske sadržaje, do sve većeg interesa akademske zajednice i provedbe brojnih istraživanja o stanju medijskog obrazovanja i medijske pismenosti svih članova društva, pa tako i djece i učitelja. Prvo istraživanje nakon kurikularne reforme o stavovima učitelja prema medijskom obrazovanju, a koje je provedeno među 2229 učitelja, pokazali su tek neznatne promjene u stavovima učitelja u odnosu na rezultate prijašnjih istraživanja, starih i više od osam godina. Sami učitelji su i dalje vrlo kritični prema vlastitim medijskim kompetencijama, većina njih smatra da u škole treba uvesti predmet koji bi se bavio samo medijskim obrazovanjem te i dalje ne postoji ujednačena praksa po pitanju satnice koju učitelji posvećuju sadržajima iz područja medijskoga obrazovanja.
Ključne riječi
Hrčak ID:
311946
URI
Datum izdavanja:
21.12.2023.
Posjeta: 788 *