Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/hrri.59.2.4

Škola je najveći izazov i potreban je drukčiji pristup: Iskustvo školovanja osnovnoškolskih dječaka s ADHD-om iz perspektive majki

Andreja Bartolac orcid id orcid.org/0000-0002-9472-5154 ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Mlinarska cesta 38, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 591 Kb

str. 43-80

preuzimanja: 242

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 591 Kb

str. 43-80

preuzimanja: 64

citiraj


Sažetak

Posljednjih nekoliko desetljeća istraživanja kontinuirano potvrđuju da svakodnevni napori roditelja djece s deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD) koje ulažu u podršku djeci pri školovanju, značajno iscrpljuju njihove vremenske, psihološke i emocionalne resurse. Jednako tako, istraživanja kvalitativne metodologije redovito otvaraju ovu temu kao važno područje obiteljske dinamike te osobnog doživljaja opterećenosti djeteta i roditelja. Stoga je cilj
ovog istraživanja opisati iskustvo svakodnevice u obiteljima dječaka s ADHD-om u kontekstu školovanja, iz roditeljske perspektive. U istraživanju je proveden polustrukturirani intervju s 14 majki dječaka osnovnoškolske dobi kojima je dijagnosticiran ADHD, a uključeni su u redovan sustav obrazovanja. Tematskom analizom izdvojeno je pet tema: 1. Jutarnji stampedo: Pripremanje za odlazak u školu; 2. Mi prodišemo kad škola završi: Iskustvo sa školovanjem djeteta s ADHD-om; 3. Cjelodnevna škola: Pisanje domaće zadaće; 4. Ja ne vjerujem u sustav, nego vjerujem u ljude: Podrška djetetu s ADHD-om u školi; 5. Znam da moje dijete nije savršeno. Ni ne treba biti: Roditeljsko zastupanje djeteta s ADHD-om u školi. Rezultati ukazuju na roditeljsko primjećivanje znatnih izazova koje dijete ima u organizaciji i izvršavanju svakodnevnih školskih obveza, teškoće u razumijevanju simptoma ADHD-a koji se odražavaju na školski rad, izrazit roditeljski angažman u podršci djetetu pri izvršavanju školskih obveza te posljedično iskustvo stresa, emocionalnu i fizičku iscrpljenost, zabrinutost za djetetovu budućnost, nužnost samoedukacije te osjećaj odgovornosti za zastupanje djeteta u školskom okružju.

Ključne riječi

ADHD; roditeljstvo; izvršne funkcije; neurorazličitost; zastupanje

Hrčak ID:

312213

URI

https://hrcak.srce.hr/312213

Datum izdavanja:

27.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 846 *