Pregledni rad
https://doi.org/10.17018/portal.2023.8
Kompleks željezničkog kolodvora u Karlovcu: povijest izgradnje i stilsko rješenje
Dragan Damjanović
orcid.org/0000-0003-2589-8075
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za povijest umjetnosti
Sandra Brajković
Sažetak
Članak govori o izgradnji i stilskom rješenju zgrada kompleksa željezničkog kolodvora u Karlovcu. Prvi (provizorni) kolodvor u Karlovcu sagrađen je oko 1865. i podiglo ga je bečko Društvo južnih željeznica, vjerojatno prema projektu arhitekta Wilhelma Flattticha. Nakon 1880. godine pruga s kolodvorom u vlasništvu je Ugarskih kraljevskih državnih željeznica koje su podigle cijeli niz zgrada karlovačkoga kolodvorskog kompleksa. Središnja prijemna kolodvorska zgrada, najmonumentalnija građevina kompleksa, podignuta je 1900. – 1903. godine prema projektu mađarskog arhitekta Ferenca Pfaffa, u neorenesansnom stilu. Riječ je o jednoj od najmonumentalnijih kolodvorskih zgrada podignutih u tom razdoblju u Hrvatskoj.
Ključne riječi
Karlovac; kolodvor; Wilhelm Flattich; Ferenc Pfaff; Društvo južnih željeznica; Kraljevske ugarske državne željeznice; historicizam; neorenesansa; industrijska arhitektura
Hrčak ID:
312366
URI
Datum izdavanja:
29.12.2023.
Posjeta: 698 *