Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.38190/ope.13.1-2.16

Dostava paketa naručenih putem internetske trgovine u kontekstu posljednje milje u sjeverozapadnoj Hrvatskoj

Saša Petar ; Sveučilište Sjever
Valentina Garić ; Sveučilište Sjever
Ana Jelenković orcid id orcid.org/0009-0005-7276-4979 ; Asocijacija za kvalitet i standardizaciju Srbije


Puni tekst: hrvatski pdf 908 Kb

str. 204-218

preuzimanja: 96

citiraj


Sažetak

Posljednja milja označava zadnji korak distribucije do kupca. Odnosi se na isporuku pošiljka u zadnjim kilometrima, gdje dostavne službe iz distributivno-logističkih centara preuzimaju pošiljke i dostavljaju ih na kupčevu adresu ili najbližu dogovorenu lokaciju. Glavni zadatci posljednje milje jesu, da u što kraćem vremenu i uz što manje troškove, pošiljke dođu do kupca. Iz tog razloga dostavne službe uvode nova logistička rješenja koja im pomažu savladavati probleme posljednje milje. Problem posljednje milje javlja se usporedno s rastom internetske trgovine jer dostavljači moraju isporučivati ogromne količine pošiljaka. Novi oblici dostave pospješuju dostavu u posljednjoj milji, tako što smanjuju troškove, zagušenje prometa, zagađenje okoliša i buku. Zato je cilj svim dostavnim službama u sjeverozapadnoj Hrvatskoj da u skorijoj budućnosti osim paketomata uvedu i druge inovativne oblike dostave u posljednjoj milji. Kako bi se saznalo koliko su kupci u sjeverozapadnoj Hrvatskoj zadovoljni dostavom paketa, provedeno je istraživanje na uzorku od 127 ispitanika. Ispitanici su se izjasnili što i koliko često naručuju preko interneta, koliko su zadovoljni dostavnim službama u sjeverozapadnoj Hrvatskoj te bi li željeli da se uvede neki novi oblik dostave u posljednjoj milji.

Ključne riječi

posljednja milja; internetska trgovina; dostava; novi oblici dostave; dostavne službe

Hrčak ID:

312769

URI

https://hrcak.srce.hr/312769

Datum izdavanja:

30.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 243 *