Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32914/mcpr.14.2.1
VIDEOIGRE KAO SOCIJALIZACIJSKI ČIMBENIK: ŠTO KAŽU RODITELJI?
Mateja Plenković
; Sveučilišni odjel za sociologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Marija Plećaš
; Dubrovnik, Hrvatska
Ivana Brstilo Lovrić
; Sveučilišni odjel za sociologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Brzi razvoj interneta omogućio je razvoj videoigara koje su u internetskom prostoru postale globalno dostupne korisnicima. Danas su videoigre postale sve češći oblik provođenja slobodnog vremena kod djece. Ulaženje u virtualni svijet djeci predstavlja prostor za druženje sa svojim vršnjacima i izvor zabave. Potražnja na tržištu videoigara postala je sve veća, ali i dostupnija široj publici radi razvoja različitih konzola za igranje i brojnih zanimljivih žanrova, čije najosjetljivije potrošače predstavljaju upravo djeca. U radu je ponuđen kratki pregled definicija, žanrova i potrošačkih odrednica videoigara, nakon čega se videoigre razmatraju kao suvremeni socijalizacijski čimbenik. Iznesen je pregled dosadašnjih istraživanja pozitivnih i negativnih strana igranja videoigara. Empirijski dio rada odnosi se na rezultate anketnog istraživanja iz 2023. godine, provedenog s 53 roditelja djece sedmih i osmih razreda osnovne škole u Dubrovniku. Cilj je istraživanja utvrditi mišljenje roditelja o pozitivnim i negativnim socijalizacijskim posljedicama igranja videoigara kod njihove djece. Većina roditelja se slaže da videoigre pružaju zabavu te da pomažu u učenju stranih jezika. S druge strane, većina roditelja dijeli mišljenje i kako igranje videoigara dovodi do manjeg druženja s prijateljima uživo.
Ključne riječi
videoigre; socijalizacija; djeca; roditelji; pozitivne strane videoigara; negativne strane videoigara
Hrčak ID:
313668
URI
Datum izdavanja:
28.12.2023.
Posjeta: 1.054 *