Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21857/y7v64t4xdy
Primjena Bee-Bot-a u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Edita Rogulj
orcid.org/0000-0003-4860-5271
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
*
Lana Radošević
orcid.org/0009-0003-0752-7251
; Dječji vrtić Malešnica, Zagreb, Hrvatska
Mersija Plančić Dlačić
orcid.org/0009-0009-6046-8039
; Dječji vrtić Malešnica, Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Suvremeni pristup obrazovanju djece rane i predškolske dobi usmjeren je, između ostaloga, i prema razvoju digitalne kompetencije. U kurikulu dječjeg vrtića sve se češće primjenjuju aktivnosti s područja informacijske i komunikacijske tehnologije radi zadovoljavanja zahtjeva obrazovnih politika. Pritom se uzimaju u obzir specifičnosti osoba novih generacija čije je djetinjstvo obilježeno digitalnom tehnologijom. Današnja djeca svakodnevno se koriste različitim digitalnim uređajima najčešće kao izvorom zabave. To je često obilježeno intuitivnim i spontanim ovladavanjem novim znanjima i vještinama. Međutim, potrebno je iskoristiti mogućnosti uporabe digitalne tehnologije tijekom obrazovanja. Promišljanje o navedenoj problematici dovelo je do kvalitativnog istraživanja odnosno provođenja studije slučaja. U istraživanju je sudjelovalo dvanaestero djece u dobi od tri do sedam godina iz Dječjeg vrtića Malešnica u Zagrebu. Polazište istraživanja temeljilo se na razumijevanju i ostvarivanju dobrobiti uključivanjem podnog računala Bee-Bot-a u odgojno-obrazovni rad, posebice tijekom socijalizacije, u timskom radu te proširivanju postojećih digitalnih znanja i vještina u djece. U ovome radu riječ je o mogućnosti uporabe Bee-Bot-a s motrišta digitalne tehnologije u svakidašnjim aktivnostima djece u dječjem vrtiću Takve aktvnosti primjenjuju se u zatvorenom i na otvorenom prostoru, gdje Bee-Bot preuzima ulogu motivatora za istraživačke aktivnosti potičući tako djecu na kretanje, druženje i vršnjačku suradnju. Takvim pristupom šalje se djeci poruka o prihvaćanju njihovih interesa za digitalnu tehnologiju i usmjerava ih se na kritičko promišljanje o njenoj upotrebi. Rezultati provedenog istraživanja upućuju na ostvarivanje svih izabranih dobrobiti. Posebno su uočene promjene u području socijalne dobrobiti u razvoju timskog rada, što se odrazilo na povećanje kvalitete komunikacije među djecom.
Ključne riječi
digitalna kompetencija; igre na otvorenom; kritičko promišljanje; socijalizacija
Hrčak ID:
313708
URI
Datum izdavanja:
22.1.2024.
Posjeta: 1.152 *