Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v25i4.4334
Izrada skale za mjerenje održivosti u visokom obrazovanju
Nikša Alfirević
orcid.org/0000-0002-2130-982X
; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
Jurica Pavičić
; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business
Maja Mihaljević Kosor
; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
Lena Malešević Perović
orcid.org/0000-0003-2883-1597
; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
Sažetak
U ovoj studiji autori analiziraju održivost u visokom obrazovanju, uključujući njezine teorijske dimenzije i poveznice s ciljevima održivoga razvoja, kako bi izradili početnu verziju mjerne skale koja bi se mogla koristiti u istraživanjima i praktično primijeniti u sektoru visokoga obrazovanja. To je iznimno važno za državne poslovne škole koje žele dobiti međunarodnu akreditaciju jer se u većini programa za dobivanje međunarodne akreditacije stavlja poseban naglasak na društvenu odgovornost i održivost u aktivnostima visokoškolskih ustanova. Osim toga, prikazani pristup povezan je s načinom na koji se manifestira učinak državnih ustanova visokoga obrazovanja na održivi razvoj u njihovom širem okružju. Empirijski dio studije temelji se na podatcima dobivenima putem ankete koju su popunili studenti iz regionalne državne poslovne škole u Republici Hrvatskoj. Prvi empirijski rezultati pokazuju potencijalne dimenzije mjerne skale koja bi se mogla koristiti s dionicima visokoškolskih ustanova. K tomu, klasteriranje dobivenih percepcija studenata upućuje na to kako bi indikativan uzorak studenata mogao interpretirati nastojanja visokoškolske ustanove da u svojim aktivnostima provede principe održivoga razvoja.
Ključne riječi
održivost; percepcije studenata; skala za mjerenje održivosti; visoko obrazovanje.
Hrčak ID:
313646
URI
Datum izdavanja:
27.12.2023.
Posjeta: 923 *