Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v25i4.4937

Jezik novih medija u učeničkim pisanim tekstovima iz perspektive učitelja

Blaženka Filipan-Žignić orcid id orcid.org/0000-0002-4443-9176 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Marija Turk Sakač orcid id orcid.org/0009-0007-0986-2415 ; Ivan Benković Primary School in Dugo Selo
Katica Sobo ; Karlovac University of Applied Sciences


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 1167-1190

preuzimanja: 170

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 298 Kb

str. 1167-1190

preuzimanja: 148

citiraj


Sažetak

Nepridržavanje pravopisnih normi pri pisanju u novim medijima mnogim jezikoslovcima i učiteljima daje naslutiti kako su mladi danas sve nepismeniji. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati procjene učitelja Hrvatskoga jezika o zastupljenosti elemenata jezika novih medija u radovima učenika 8. razreda, onima pisanima u školi i za školu te u tekstovima pisanima u slobodno vrijeme. Naime, učitelji imaju najviše uvida u učeničko pisanje u školi, ali sve više i u neformalnim situacijama, poput pisanja u novim medijima. Istraživanjem se pokušalo utvrditi koliko su učitelji upoznati s učeničkom pisanom korespondencijom u slobodno vrijeme. Autorice je također zanimalo postoje li razlike u procjenama učitelja s obzirom na dob, godine staža i županiju iz koje dolaze. U istraživanju je sudjelovalo 110 učitelja iz četiriju hrvatskih županija, a kao instrument poslužio je anketni upitnik u kojem su učitelji davali svoje procjene zastupljenosti elemenata jezika novih medija u učeničkim školskim pisanim radovima te u tekstovima pisanima u slobodno vrijeme u novim medijima, kao i procjene o učeničkoj korespondenciji pisanoj u slobodno vrijeme u novim medijima. Rezultati su pokazali kako učitelji procjenjuju da učenici rijetko rabe elemente jezika novih medija u pisanim radovima za potrebe škole, a često u slobodno vrijeme u novim medijima. Procjene se razlikuju samo za pisanje učenika u slobodno vrijeme, s obzirom na dob i radni staž učitelja. Rezultati također pokazuju da učitelji imaju uvid u pisanu učeničku korespondenciju u slobodno vrijeme.

Ključne riječi

osviještenost učitelja o pisanoj korespondenciji učenika; pisanje u novim medijima; pisanje u školi; učenici 8. razreda

Hrčak ID:

313648

URI

https://hrcak.srce.hr/313648

Datum izdavanja:

27.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 711 *