Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v25i4.4869
Iskustva i mišljenja učitelja instrumenata o inkluziji učenika s teškoćama
Dajana Berger
orcid.org/0000-0003-3800-1095
; Croatian Institute for Social Work, Požega Regional Office, Department for Children, Youth and Family
Marina Milić Babić
; University of Zagreb, Faculty of Law, Social Work Study Center
Sažetak
Obrazovna inkluzija, kao jedan od aspekata inkluzije, temelji se na pravu kvalitetnoga obrazovanja svih učenika podjednako, čime se djeci s teškoćama omogućuje da zajedno s drugim učenicima sudjeluju i surađuju prema svojim sposobnostima, mogućnostima i interesima. Ovaj rad temelji se na socijalnom modelu i cilj mu je steći uvid u mišljenja i iskustva učitelja instrumenata o inkluziji učenika s teškoćama u osnovnim glazbenim školama. Istraživanje je provedeno 2021. godine na uzorku učitelja instrumenata zaposlenih u javnim osnovnim glazbenim školama (N = 9). U svrhu prikupljanja empirijske građe korišten je polustrukturirani online intervju, a dobivena građa podvrgnuta je tematskoj analizi. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji instrumenta u svojem radu s učenicima s teškoćama prepoznaju određene izazove te pozitivne i negativne aspekte rada. Mišljenja su da je njihovo formalno obrazovanje za učitelja instrumenta bilo neadekvatno za rad s učenicima s teškoćama te prepoznaju potrebu za razvojem dodatnih, specifičnih kompetencija za rad s njima. Kao prepreke inkluziji prepoznaju nepostojanje nastavnoga plana i programa za rad s učenicima s teškoćama te postupke provjere znanja i sposobnosti učenika. Njihova iskustva ukazuju na potrebu stvaranja kadrovskih i organizacijskih preduvjeta za primjenu načela inkluzije u glazbenom odgojno-obrazovnom sustavu.
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje; kvalitativna analiza, muzička akademija
Hrčak ID:
313647
URI
Datum izdavanja:
27.12.2023.
Posjeta: 836 *