Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.22598/zefzg.2023.2.157

Analiza javnog mnijenja o velikim sportskim manifestacijama i njihovom utjecaju na gospodarstvo

Marija Beg orcid id orcid.org/0000-0002-7897-8055 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Karlo Bukovac


Puni tekst: hrvatski pdf 492 Kb

str. 157-169

preuzimanja: 82

citiraj


Sažetak

U vremenu globalizacije sporta ekonomski značaj velikih i mega sportskih manifestacija sve je veći. Rad ima za cilj prikazati ekonomske aspekte industrije sporta i velikih sportskih manifestacija kroz teoretski okvir, ali i kroz analizu javnog mnijenja o velikim sportskim događanjima, gospodarskim aspektima koje generiraju te svim pogodnostima koje donosi održavanje neke velike manifestacije (npr. dojam da je Hrvatska poželjna turistička i sportska destinacija). U tu svrhu provelo se anketno istraživanje mišljenja javnosti o upoznatosti sa sportskim događajima, njihovom utjecaju na gospodarstvo, o potrebi ulaganja države/lokalnih vlasti u sport, sportsku infrastrukturu i sportske manifestacije, a sve s fokusom na sportsku manifestaciju WRC Croatia Rally 2022. Naime, u sportskom, ali i ekonomskom smislu, utrka Svjetskog prvenstva u reliju koja se održava u Hrvatskoj najveći je sportski događaj od osamostaljenja Republike Hrvatske. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju na to kako su stavovi o sportskim događajima te konkretno WRC Croatia Rallyju pozitivni. Hrvati rado posjećuju sportske manifestacije, smatraju da ih država i lokalne vlasti trebaju podupirati te da je njihov konačni ekonomski efekt pozitivan.

Ključne riječi

Ekonomika sporta; velike sportske manifestacije; WRC Croatia Rally; javno mnijenje

Hrčak ID:

313966

URI

https://hrcak.srce.hr/313966

Datum izdavanja:

4.2.2024.

Posjeta: 204 *