Stručni rad
Montessori pedagogija u glazbenim aktivnostima u dječjem vrtiću
Anka Glas
orcid.org/0009-0003-4588-3708
; Sveučilišni diplomski studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Sveučilište u Slavonskom Brodu
*
Blanka Stažić
; Sveučilišni diplomski studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Sveučilište u Slavonskom Brodu
Koraljka Kovačić Klemen
; Sveučilišni diplomski studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Sveučilište u Slavonskom Brodu
Maja Baričević
; Sveučilišni diplomski studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Sveučilište u Slavonskom Brodu
Sanja Gorički
; Sveučilišni diplomski studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Sveučilište u Slavonskom Brodu
Tea Bikčević
; Sveučilišni diplomski studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Sveučilište u Slavonskom Brodu
Jasna Mirković Mičević
; Sveučilišni diplomski studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Sveučilište u Slavonskom Brodu
Anita Tihi Šetka
; Sveučilišni diplomski studij ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Sveučilište u Slavonskom Brodu
* Dopisni autor.
Sažetak
Okruženje u kojem se dijete nalazi često obiluje raznim zvukovima, šumovima i tonovima koji pobuđuju
znatiželju kod djeteta i želju za istraživanjem. Ranim poticanjem razvoja djeteta glazbom kod
djeteta se razvijaju sva osjetila i obogaćuju emocionalni doživljaji i spoznaja. Nacionalni kurikulum
za rani i predškolski odgoj i obrazovanje ističe važnost poticanja stvaralačkog izražavanja djeteta
kroz različita umjetnička područja koja uključuju i glazbu. Montessori pedagogija ističe utjecaj glazbe
na osjetila te odabir glazbenih poticaja prema individualnim interesima djeteta. Cilj akcijskog
istraživanja prikazanog u radu je potaknuti interes djece za glazbene aktivnosti kroz Montessori
metode. Prikazani su primjeri vježbi i aktivnosti kojima se nastojalo djeci približiti glazbu i njene
elemente kroz drugačiju metodu rada. Istraživanje je osmišljeno u sklopu kolegija Akcijska istraživanja
u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju i provedeno je u jednom dječjem vrtiću Brodsko-
posavske županije. Provodilo se unutar starije mješovite odgojne skupine u koju je upisano 22
djece. Rezultati istraživanja pokazali su pojačan interes za glazbu kod djece i želju za ponavljanjem
provedenih aktivnosti. Uočene su i promjene u ponašanju djece kao što je širi raspon pažnje i usmjerenosti
te veća međuvršnjačka suradnja.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; djeca rane i predškolske dobi; Montessori; utjecaj glazbe
Hrčak ID:
313975
URI
Datum izdavanja:
31.1.2024.
Posjeta: 1.266 *