Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Čitanje autentičnih pripovijesti u poglavljima (chapter books) u nastavi engleskoga kao stranoga jezika – eksplorativno istraživanje

Ivana Cindrić orcid id orcid.org/0000-0001-7281-4431 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Davor Šokec orcid id orcid.org/0009-0008-9973-9484 ; Osnovna škola Đurđevac


Puni tekst: engleski pdf 316 Kb

str. 53-74

preuzimanja: 33

citiraj


Sažetak

Rad analizira književni oblik pripovijesti u poglavljima (engl. chapter books), istražujući njihovu suštinu i pružajući informacije o njihovoj korisnosti i mogućnostima primjene u nastavi engleskog jezika kao stranog jezika. Detaljno se opisuju karakteristike, struktura i tematika ovih knjiga. Cilj eksplorativne studije bio je ispitati mogu li učenici u dobi od 9 do 11 godina, čiji je materinski jezik hrvatski, samostalno čitati ovaj format knjige napisan za istu dobnu skupinu izvornih govornika te utvrditi može li ilustracija olakšati razumijevanje priče. Također se istraživala recepcija ovoga formata knjige. Rezultati provedenog istraživanja na malom uzorku učenika trećeg, četvrtog i petog razreda u dvije hrvatske škole ukazuju na to da učenici mogu samostalno pročitati priču i razumjeti srž priče. Također mogu analizirati vlastiti pristup čitanju, prepoznati izazove te primjenjivati strategije čitanja. Rezultati sugeriraju da pažljivo odabrane knjige ovog formata mogu biti vrijedan autentičan materijal za poticanje jezičnog razvoja, poticanje rasprava i poticanje razvoja kritičkog razmišljanja kod učenika spomenute dobi.

Ključne riječi

čitanje; engleski jezik; pismenost; pripovijest u poglavljima

Hrčak ID:

314204

URI

https://hrcak.srce.hr/314204

Datum izdavanja:

9.2.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 94 *