Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53745/bs.93.5.2

Doprinos konfesionalnoga religijskog obrazovanja interkulturalnom odgoju i obrazovanju u Republici Hrvatskoj

Ružica Razum ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Gordana Barudžija orcid id orcid.org/0000-0001-8984-0134 ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 395 Kb

str. 937-955

preuzimanja: 72

citiraj


Sažetak

Dugo je religijska dimenzija bila zanemarivana u okviru interkulturalnog obrazovanja da bi u posljednja dva desetljeća postala njegov nezaobilazan dio. Do uključivanja religijske dimenzije u interkulturalno obrazovanje došlo je zbog sve prisutnije svijesti o važnosti religijske dimenzije za političku, socijalnu, kulturnu i obrazovnu budućnost Europe te za razvoj kulture zajedničkog života. Sve je očitija potreba produbljivanja znanja o religijskom fenomenu te provođenja međureligijskog odgoja i dijaloga. Temeljni predmet koji sustavno posreduje religijsko znanje u hrvatskome školskom sustavu je konfesionalni vjeronauk. Cilj istraživanja je analizirati, prikazati i vrednovati elemente koji ukazuju na otvorenost kurikuluma konfesionalnog vjeronauka odgoju za interkulturalnost. Rezultati istraživanja temelje se na komparativnoj analizi kurikuluma katoličkog, pravoslavnog i islamskog vjeronauka. Predmet analize bile su sljedeće kategorije kurikuluma: domene, svrha, ciljevi i ishodi kurikuluma. Iako sva tri kurikuluma pokazuju otvorenost religijskoj dimenziji interkulturalnoga obrazovanja, na razini konkretnih kurikulumskih sadržaja uočava se velika razlika u udjelu ishoda i tema koje se odnose na poznavanje drugih religija te na promicanje međureligijskoga učenja i dijaloga.

Ključne riječi

Islamski vjeronauk; Katolički vjeronauk; kurikulum konfesionalnog vjeronauka; Pravoslavni vjeronauk; religijska dimenzija interkulturalnog obrazovanja

Hrčak ID:

314308

URI

https://hrcak.srce.hr/314308

Datum izdavanja:

14.2.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 186 *