Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/sv.72.2.6
Pohađanje kulturnih događanja i stjecanje kulturnog kapitala u kontekstu razvoja glazbenih kompetencija budućih učitelja za podučavanje predmeta glazbena kultura
Tamara Jurkić Sviben
orcid.org/0000-0003-4234-9385
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Martina Mičija Palić
orcid.org/0000-0003-2726-1107
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Studenti učiteljskog studija na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu obvezno pohađaju koncerte organizirane u sklopu Glazbene scene UFZG-a. Cilj je rada ispitati stavove i mišljenja studenata učiteljskog studija o važnosti i potrebi pohađanja kulturnih događanja, posebice koncerata, za uspješno i kvalitetno izvođenje nastave glazbene kulture u primarnom obrazovanju. Rezultati pokazuju da studenti koji u većoj mjeri smatraju da je za uspješno izvođenje nastave glazbene kulture potrebno da učitelj aktivno posjećuje koncerte klasične glazbe, sami više i češće slušaju klasičnu glazbu. Ustanovljene su pozitivne korelacije između stava da je za uspješno izvođenje nastave glazbene kulture potrebno da učitelji aktivno posjećuju sve vrste glazbenih događanja i učestalosti slušanja klasične glazbe. Postoji i statistički značajna razlika u slaganju s tvrdnjom da je za uspješno izvođenje nastave glazbene kulture potrebno da učitelji posjećuju sve vrste glazbenih događanja, ovisno o tome pohađaju li studenti samo koncerte klasične glazbe ili ne, što ukazuje na to da je studente važno kulturno osvješćivati tijekom učiteljskih studija, kako bi recepciju kulture, posebno one glazbene, razvijali i poticali kod budućih učenika.
Ključne riječi
glazbena kultura, koncerti, nastava, osnovna škola, učitelji.
Hrčak ID:
314528
URI
Datum izdavanja:
1.12.2023.
Posjeta: 507 *