Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/sv.72.2.6

Pohađanje kulturnih događanja i stjecanje kulturnog kapitala u kontekstu razvoja glazbenih kompetencija budućih učitelja za podučavanje predmeta glazbena kultura

Tamara Jurkić Sviben orcid id orcid.org/0000-0003-4234-9385 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Martina Mičija Palić orcid id orcid.org/0000-0003-2726-1107 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 380 Kb

str. 94-100

preuzimanja: 191

citiraj


Sažetak

Studenti učiteljskog studija na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu obvezno pohađaju koncerte organizirane u sklopu Glazbene scene UFZG-a. Cilj je rada ispitati stavove i mišljenja studenata učiteljskog studija o važnosti i potrebi pohađanja kulturnih događanja, posebice koncerata, za uspješno i kvalitetno izvođenje nastave glazbene kulture u primarnom obrazovanju. Rezultati pokazuju da studenti koji u većoj mjeri smatraju da je za uspješno izvođenje nastave glazbene kulture potrebno da učitelj aktivno posjećuje koncerte klasične glazbe, sami više i češće slušaju klasičnu glazbu. Ustanovljene su pozitivne korelacije između stava da je za uspješno izvođenje nastave glazbene kulture potrebno da učitelji aktivno posjećuju sve vrste glazbenih događanja i učestalosti slušanja klasične glazbe. Postoji i statistički značajna razlika u slaganju s tvrdnjom da je za uspješno izvođenje nastave glazbene kulture potrebno da učitelji posjećuju sve vrste glazbenih događanja, ovisno o tome pohađaju li studenti samo koncerte klasične glazbe ili ne, što ukazuje na to da je studente važno kulturno osvješćivati tijekom učiteljskih studija, kako bi recepciju kulture, posebno one glazbene, razvijali i poticali kod budućih učenika.

Ključne riječi

glazbena kultura, koncerti, nastava, osnovna škola, učitelji.

Hrčak ID:

314528

URI

https://hrcak.srce.hr/314528

Datum izdavanja:

1.12.2023.

Posjeta: 507 *