Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32903/zs.69.2.7

ULOGA AKCIJSKOG ISTRAŽIVANJA U POVEĆANJU MOTIVACIJE NASTAVNIKA – REFLEKSIVNIH PRAKTIČARA ZA PROFESIONALNO USAVRŠAVANJE

Branka Spasić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Nišu
Jelena Maksimović ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Nišu


Puni tekst: hrvatski pdf 9.809 Kb

str. 109-122

preuzimanja: 28

citiraj


Sažetak

Akcijsko istraživanje predstavlja specifičan proces unaprjeđivanja odgojno-obrazovne prakse djelovanjem aktera te prakse. Da bi akcijsko istraživanje bilo učinkovito, potrebno ga je smjestiti u kontekstualni okvir prakse nastavnika. Iako se danas sve više nastoji primijeniti akcijsko istraživanje u školama, čini se da njegova važnost još uvijek nije u potpunosti shvaćena. U radu su prikazani aspekti provedbe i evaluacije aktivnosti usmjerenih na povećanje motivacije nastavnika – refleksivnih praktičara za profesionalni razvoj, provedenih akcijskim istraživanjem s nastavnicima razredne nastave. Istraživanje je provedeno u tri faze. Prva faza uključivala je formuliranje temeljnih polazišta istraživanja, upoznavanje potencijalnih sudionika s okvirnim planom aktivnosti kao i zajedničku konkretizaciju aktivnosti nakon opredjeljenosti nastavnika za sudjelovanje u istraživanju. U drugoj fazi istraživanja realizirane su ukupno tri aktivnosti teorijskog, praktičnog i kreativnog karaktera praćene raspravama usmjerenim na maksimiziranje učinaka procesa, a paralelno s tim tekao je i proces promatranja učinaka i došlo je do formativne evaluacije procesa. Treću fazu istraživanja obilježila je sumativna evaluacija učinaka programa koja je uključivala percepcije nastavnika o učincima provedenih aktivnosti i njihove buduće planove za uključivanje u proces stručnog usavršavanja u području akcijskog istraživanja i refleksivne prakse. Rezultati istraživanja upućuju na mogućnost povećanja motivacije nastavnika – refleksivnih praktičara za profesionalni razvoj u području akcijskog istraživanja i refleksivne prakse.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; refleksivna praksa; nastavnici refleksivni praktičari; motivacija; profesionalni razvoj

Hrčak ID:

315267

URI

https://hrcak.srce.hr/315267

Datum izdavanja:

14.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 74 *