Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.18.1.2023.01

WALDORFSKA ŠKOLA. EX POST FACTO STUDIJA SLUČAJA: REKONSTRUKCIJA OBRAZOVNIH BIOGRAFIJA DJECE JEDNE OBITELJI

Lea Herenčić ; Osnovna Škola Vladimira Nazora, Zagreb
Tomislav Topolovčan orcid id orcid.org/0009-0005-8813-9465 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: engleski pdf 170 Kb

str. 5-28

preuzimanja: 257

citiraj


Sažetak

Waldorfska škola egzistira više od stotinu godina. U državama diljem svijeta
postoji preko tisuću waldorfskih škola. Zbog svojih pedagoških i didaktičkih
posebnosti te ideja osnivača Rudolfa Steinera intrigantna je, kako roditeljima, tako
i (ne)stručnjacima. Budući da je ovo alternativna slobodna škola epistemološki je
zanimljivo kvalitativnim pristupom rekonstruirati biografije odraslih bivših učenika
waldorfske škole. Stoga je cilj kvalitativnog ex post facto istraživanja studije slučaja
bio ispitati i razumjeti ulogu waldorfske škole u kasnijem formalnom obrazovanju
te načinu života bivših učenika, tj. četvero odrasle braće iz jedne obitelji. Razvidno je
kako waldorfska škola ima značaj na kasnije obrazovanje u državnim školama kao
i način života bivših odraslih učenika, ali ju nije opravdano smatrati superiornom
ili inferiornom drugim alternativnim ili državnim konfekcijskim školama. Zato,
valja rezonirati kako je waldorfska škola u svojoj stogodišnjoj egzistenciji pozitivno
vrednovana u praksi. Ova se konstatacija verificira u etabliranoj perspektivi odgojnih
znanosti kako ne postoji najbolja škola te kako je škola moćna, ali nije svemoćna.
Teorijske premise i rezultati studije slučaja prikazani su i raspravljeni u rad

Ključne riječi

kvalitativna metodologija, obrazovanje, reformna pedagogija, Rudolf Steiner, waldorfska pedagogija

Hrčak ID:

316577

URI

https://hrcak.srce.hr/316577

Datum izdavanja:

2.5.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 799 *