Stručni rad
https://doi.org/10.32728/mo.18.1.2023.06
PREPOZNAVANJE VRŠNJAČKOG NASILJA U ŠKOLI – IZAZOV ZA UČENIKE I UČITELJE
Katja Zobec
; Osnovna škola Miklavž na Dravskem Polju, Slovenija
Aljaž Hmelak
; Osnovna škola Miklavž na Dravskem Polju, Slovenija
Sažetak
Ovaj članak istražuje vršnjačko nasilje u školama, naglašavajući ulogu školske
kulture, učitelja i učenika u prepoznavanju i rješavanju ovog problema. Vršnjačko
nasilje se definira kao svaki oblik fizičkog, psihičkog, seksualnog, materijalnog
ili online nasilja pri kojem se dijete koje je meta nasilja osjeća ugroženo. U članku
se razlikuje izravno i neizravno vršnjačko nasilje, pri čemu se govori o fizičkoj i
verbalnoj agresiji. Ističe se ključna uloga učitelja u stvaranju sigurnog okruženja,
prepoznavanju znakova nasilja i provođenju preventivnih mjera. Članak naglašava
važnost sveobuhvatnog pristupa rješavanju problema, uključujući učenike, agresore i
promatrače uz promicanje kulture nulte tolerancije prema nasilju
Ključne riječi
vršnjačko nasilje, učenik, učitelj, škola
Hrčak ID:
316582
URI
Datum izdavanja:
2.5.2024.
Posjeta: 675 *