Izvorni znanstveni članak
Odlike kora i koralnosti u suvremenoj hrvatskoj drami
Ana Gospić Županović
orcid.org/0000-0001-5148-7283
; Odjel za kroatistiku Sveučilišta u Zadru
Sažetak
Polazeći od kategorijalne tvrdnje francuskog teoretičara drame Sarrazaca kako je u modernoj i suvremenoj drami zamjetna pojava koralnosti koju tumači kao »dalekog avatara kora« jer antički kor za njega predstavlja »autentično zajedništvo« koje više gotovo da nije moguće, u radu se detektira svojevrsni obnovljeni interes za različite upotrebe korova i/ili koralnosti u recentnoj hrvatskoj dramskoj književnosti. Detaljnije se ispituje prikaz korskih formacija u dramskim/izvedbenim tekstovima Ivane Sajko, Vedrane Klepice, Dine Vukelić, Gorana Ferčeca i Doroteje Šušak. Pokazuje se koji su tipovi kolektivnih likova zastupljeni i na koji je način uspostavljen odnos prema trijadi glazba-ples-pjesma.
Ključne riječi
kor; koralnost; suvremena hrvatska drama; korske formacije
Hrčak ID:
316984
URI
Datum izdavanja:
8.5.2024.
Posjeta: 304 *