Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odlike kora i koralnosti u suvremenoj hrvatskoj drami

Ana Gospić Županović orcid id orcid.org/0000-0001-5148-7283 ; Odjel za kroatistiku Sveučilišta u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 269 Kb

str. 302-315

preuzimanja: 67

citiraj


Sažetak

Polazeći od kategorijalne tvrdnje francuskog teoretičara drame Sarrazaca kako je u modernoj i suvremenoj drami zamjetna pojava koralnosti koju tumači kao »dalekog avatara kora« jer antički kor za njega predstavlja »autentično zajedništvo« koje više gotovo da nije moguće, u radu se detektira svojevrsni obnovljeni interes za različite upotrebe korova i/ili koralnosti u recentnoj hrvatskoj dramskoj književnosti. Detaljnije se ispituje prikaz korskih formacija u dramskim/izvedbenim tekstovima Ivane Sajko, Vedrane Klepice, Dine Vukelić, Gorana Ferčeca i Doroteje Šušak. Pokazuje se koji su tipovi kolektivnih likova zastupljeni i na koji je način uspostavljen odnos prema trijadi glazba-ples-pjesma.

Ključne riječi

kor; koralnost; suvremena hrvatska drama; korske formacije

Hrčak ID:

316984

URI

https://hrcak.srce.hr/316984

Datum izdavanja:

8.5.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 304 *