Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/mo.30.2.11
Zašto je (ne)važan pedagoški takt?
Sofija Vrcelj
orcid.org/0000-0001-9531-3293
; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Hrvatska
Siniša Kušić
orcid.org/0000-0002-9395-4588
; Siniša Kušić, Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Hrvatska
Nadja Čekolj
orcid.org/0000-0003-4145-7341
; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Hrvatska
Sažetak
Pojam pedagoškog takta teško je teorijski definirati i operacionalizirati u praksi. Cilj ovog rada je analiza ovog konstrukta koji se često koristi u teoriji i praksi, a koji se u literaturi različito određuje i razumije. Unatoč tome što se načelno shvaća da je pedagoški takt krucijalan u odgojno‑obrazovnom djelovanju, taj je fenomen još uvijek obavijen velom mističnosti i zbog toga doveden na rubno područje odgojno‑obrazovnog diskursa jer nije podložan biheviorističkom, mjerljivom i konceptualno tehničkom jeziku. Pedagoški takt naziva se i »draguljem pedagoškog umijeća«, za koje se podrazumijeva da se razvija teorijskim razumijevanjem odgojno‑obrazovnog procesa, a usavršava tijekom prakse. Učitelj s izraženim pedagoškim taktom na prvo mjesto stavlja dobrobit i interese učenika, poštuje učenike i njihove posebnosti, sposoban je protumačiti njihove misli, razumijevanje, osjećaje i želje te obzirno i primjereno djelovati u složenim i nepredvidivim odgojno‑obrazovnim situacijama. Pedagoški takt pruža učiteljima temelj za stalno unaprjeđivanje prakse, vlastitih pedagoških stavova i vrijednosti, ali i kritičko promišljanje kurikuluma.
Ključne riječi
pedagoški takt; pedagogijska teorija; pedagoška praksa; pedagoško umijeće; intuicija; (samo)refleksija; učitelj
Hrčak ID:
317458
URI
Datum izdavanja:
5.3.2024.
Posjeta: 633 *