Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.30.2.3
Predmetni kurikulum japanskoga jezika: Prijedlog i razrada
Irena Srdanović
orcid.org/0000-0003-1281-176X
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Filozofski fakultet u Puli, Hrvatska
Marina Diković
orcid.org/0000-0003-3828-0725
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Hrvatska
Melani Matika
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Filozofski fakultet u Puli, Hrvatska
Sažetak
Interes za japanski jezik, a posljedično i broj učenika japanskoga jezika u stalnom je porastu na globalnoj, ali i na nacionalnoj razini. Izvođenjem sveučilišnoga studija Japanski jezik i kultura na pulskome sveučilištu, prvoga akreditiranoga japanološkog studija u Hrvatskoj, i nastavničkog smjera na diplomskoj razini otvaraju se mogućnosti uvođenja predmetnoga kurikuluma japanskoga jezika i u srednjim školama u RH. Uz stvaranje obrazovanoga nastavnog kadra objavom udžbenika japanskoga jezika na hrvatskome jeziku osigurani su važni uvjeti za provođenje nastave u srednjim školama, a rezultati anketa u srednjim školama i broj upisanih studenata japanologije ukazuje na veliki interes za ovim jezikom. Cilj je ovoga rada razviti prijedlog predmetnoga kurikuluma Japanskoga jezika za srednje škole u Republici Hrvatskoj sa sadržajem i strukturom koji se temelje na analizi postojećih kurikuluma japanskoga jezika stranih zemalja (kurikulumi Njemačke, Srbije, Kanade i Irske) te na predmetnim kurikulumima stranih jezika Republike Hrvatske (francuski, srpski jezik, grčki i latinski jezik). U prijedlogu su prikazani dijelovi razrađenih odgojno‑ obrazovnih ishoda te su predložene odabrane teme i jezični sadržaji za dva razreda srednjih škola. Osim toga, navedene su i međupredmetne teme koje su u korelaciji.
Ključne riječi
japanski jezik; prijedlog predmetnoga kurikuluma; međupredmetne teme; srednja škola; Republika Hrvatska
Hrčak ID:
317466
URI
Datum izdavanja:
5.3.2024.
Posjeta: 526 *