Bogoslovska smotra, Vol. 71 No. 1, 2001.
Izvorni znanstveni članak
Vjeroučitelj glavni čimbenik u promicanju položaja i kvalitete vjeronauka u hrvatskoj školi. Važnost zaživljavanja mentorske i savjetodavne službe u profiliranju novog lika vjeroučitelja
Milan Šimunović
; Teologija u Rijeci - Područni studij Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Prisutnost vjeronauka i vjeroučitelja u školi otvorila je sasvim novu i veoma izazovnu stranicu djelovanja Crkve u novim društvenim okolnostima. U utvrđivanju formalno-pravnoga uključivanja vjeronauka u odgojno-obrazovni sustav, što se je na poseban način dogodilo potpisivanjem ugovora između Država i Crkve, posebnu pozornost trebalo je posvetiti vjeroučitelju kao jednom od najodgovornijih čimbenika. Nakon početnog oduševljenja nastupilo je razdoblje svjesnijeg suočavanja sa sve zahtjevnijim očekivanjima školskoga sustava, u svijetu koji se ubrzano mijenja, kao i sa nizom predrasuda i nerazumijevanjem koja prate prisutnost vjeronauka u školi.
Nakon što je pred godinu dana otpočeo proces unapređivanja dijela vjeroučitelja u zvanje mentora i savjetnika a uskoro i imenovanja školskih nadzornika-savjetnika, otvorila se je mogućnost sustavnog praćenja i unapređivanja kvalitete vjeronauka. Time su se uvelike uvećale i šanse za bolje profiliranje i utemeljenje specifičnosti vjeronauka u školi, osobito što se tiče njegovih ciljeva, a time i mjesta i uloge vjeroučitelja.
Desetgodišnje iskustvo poziva na zauzeto uočavanje temeljnih suvremenih strujanja na području pedagogije i školstva, na potrebu trajnog teološko-katehetskog osuvremenjivanja sadržaja i načina izvođenja vjeronauka, u vjernosti Bogu i čovjeku, a time i u otkrivanju autentične slike Boga i čovjeka. To se ne može dogoditi bez trajnog usavršavanja, danas na novim osnovama, dakako i bez veće podrške kršćanske zajednice, u čije ime vjeroučitelj predvodi dio odgoja u vjeri kroz školski vjeronauk. Pritom je od ključne važnosti stručna pomoć sa strane vjeroučitelja sustručnjaka, osobito mentora, savjetnika i školskog nadzornika-savjetnika, kojima valja posvetiti posebnu pažnju.
Ključne riječi
školski vjeronauk; religiozni odgoj i obrazovanje; vjeroučitelj (novi lik); suvremena pedagogija; nova strujanja; slika Boga i čovjeka; sustav vrijednosti; mentor; savjetnik; školski nadzornik-savjetnik; trajno usavršavanje; kršćanska zajednica
Hrčak ID:
29180
URI
Datum izdavanja:
12.12.2001.
Posjeta: 2.677 *