Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32903/p.7.1.3

UNESCO i nematerijalna kulturna baština u udžbenicima prirode i društva za 4. razred osnovne škole

Marija Pandurić ; Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Osijek


Puni tekst: engleski PDF 173 Kb

verzije

str. 57-75

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Povodom dolazeće dvadesete obljetnice donošenja UNESCO-ove Konvencije o zaštiti nematerijalne kulturne baštine važno je istaknuti ulogu nematerijalne kulturne baštine za očuvanje identiteta pojedinoga naroda. U radu je napravljena analiza udžbenika iz Prirode i društva za 4. razred osnovne škole. Cilj je rada bio analizom udžbenika utvrditi zastupljenost nematerijalne kulturne baštine koja je upisana na UNESCO-ov popis kulturnih dobara te dati smjernice za pristup ovoj temi. Pregledom udžbenika utvrđene su razlike u pristupu obrade sadržaja koji se odnose na nematerijalnu kulturnu baštinu u udžbenicima različitih autora i različitih izdavačkih kuća. Uočeno je kako različiti autori različito pristupaju temama kulturne baštine te je nematerijalna baština različito zastupljena u različitim udžbenicima. U većini je udžbenika dobra pojavnost nematerijalne kulturne baštine s UNESCO-ova popisa, ali se ona kao takva uglavnom spominje bez dodatnih objašnjenja i slikovnih prikaza. Potrebno je ovoj temi u odgoju i obrazovanju svakako pristupati na način koji će poticati učenike na aktivno djelovanje i njihovo sudjelovanje u očuvanju nematerijalne kulturne baštine koja je dijelom svakoga od njih, a udžbenik je pri tome samo jedno od sredstava u nastavnom procesu.

Ključne riječi

Nematerijalna kulturna baština; priroda i društvo; UNESCO

Hrčak ID:

317893

URI

https://hrcak.srce.hr/317893

Datum izdavanja:

15.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *