Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/pi-be/2024.18.1.39

POVEĆANJE PRODAJNE EFIKASNOSTI PRIMJENOM POSLOVNE INTELIGENCIJE I ANALITIKE U JAVNOM PODUZEĆU

Josip Poljak orcid id orcid.org/0009-0008-1732-6820 ; Catholic University of Croatia, Zagreb, Croatia
Ivan Dević orcid id orcid.org/0000-0003-0163-3371 ; Ivo Pilar Institute of Social Sciences, Zagreb, Croatia
Jerko Glavaš ; Faculty of Economics and Business Osijek, Osijek, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 720 Kb

str. 39-55

preuzimanja: 221

citiraj


Sažetak

Razvojem informacijske tehnologije pojavljuje se koncept poslovne inteligencije
kojom se brojni podaci kompanija pretvaraju u smislene informacije potrebne
menadžmentu za donošenje strateških odluka. Brojna istraživanja pokazuju kako se vrlo
malo podataka zaista koristi pri donošenju strateških odluka, a njihova kvaliteta i
usporedivost često su upitne. Važno područje u poslovnoj inteligenciji zauzimaju pitanja
uporabne vrijednosti podataka, i kvalitete njihove obrade. Za potrebu ovoga rada ispituje
se korištenje BI sustava za analizu i izvještavanja u javnom poduzeću Hrvatska pošta.
Cilj istraživanja je ispitati povećava li primjena BI sustava u prodajnoj mreži efikasnost
prodajnih radnika kao rezultat upravljanja i analitičke obrade bazama podataka. U radu
su korišteni podaci prikupljeni iz sustava za efikasnost prodaje (SES) o realiziranim
prodajama i efikasnosti prodajnih radnika tijekom petogodišnjeg razdoblja od 2018. do
2022. godine, uspoređujući ih s podacima iz 2017. godine, odnosno godine prije uvođenja
SES sustava. Realizacija prodaje po radniku i po korisniku korišteni su kao pokazatelji
efikasnosti prodaje. Rezultati pokazuju značajan porast realizacije prodaje po radniku i
po korisniku nakon uvođenja BI sustava u prodajnoj mreži što ukazuje na prednosti
uvođenja BI sustava za optimizaciju učinkovitosti prodaje. U radu je ponuđena
interpretacija dobivenih rezultata te se raspravlja o implikacijama istih. Istraživanje
doprinosi količini znanja o korištenju informacijske tehnologije u poboljšanju efikasnosti
poduzeća.

Ključne riječi

efikasnost prodaje; poslovna inteligencija; radna uspješnost; sustav za efikasnost prodaje (SES).

Hrčak ID:

318212

URI

https://hrcak.srce.hr/318212

Datum izdavanja:

21.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 588 *