Stručni rad
Pismenost roditelja u digitalnom svijetu i posljedicama igrica na mentalno zdravlje djece i mladih
Maja Hatvalić Capurso
; Poliklinika za zaštitu djece i mladih OB Dubrovnik
Petra Kvartuč
; Poliklinika za zaštitu djece i mladih OB Dubrovnik
Sažetak
U današnje digitalno vrijeme djeca su veliki broj sati dnevno ispred ekrana svojih pametnih telefona.
Često igraju igrice koje nemaju nikakav edukativni ni formativni karakter. Sve je veća prisutnost
zastrašujućih slika koje se prikazuju kroz digitalne igrice za djecu. Mnoga djeca koja ne igraju igrice su
svejedno upoznata sa sadržajem tih igrica putem videozapisa na raznim društvenim platformama gdje
se igrači snimaju dok igraju, a zatim takav video sadržaj objavljuju. Kakav utjecaj gledanje i/ili igranje
digitalnih igara ostavlja na djecu je još nedovoljno istraženo. Taj utjecaj nije linearan već je ovisan o
nizu osobnih faktora poput kronološke dobi djeteta, stupnja kognitivnog i verbalnog razvoja,
emocionalne reaktivnosti i općenito karakternih crta. Među društvenim faktorima utjecaja možemo
izdvojiti okruženje za vrijeme gledanja/igranja koje može biti samotnjačko ili društveno (igranje u grupi
s više igrača), široka dostupnost i popularnost tih sadržaja, organizacija slobodnog vremena i manjak
izvanškolskih aktivnosti. Uslijed dugotrajne izloženosti neprimjerenim digitalnim sadržajima, može se
javiti emocionalna preplavljenost, agitiranost, agresivnost, poremećaji pažnje i hiperaktivnosti,
poremećaj spavanja, specifične fobije, opća anksioznost, noćne more, noćna enureza i mnoga druga
regresivna ponašanja. Izlaganje će se bazirati na primjerima iz kliničke prakse, uz smjernice za oporavak
i preventivno djelovanje
Ključne riječi
digitalne igrice; djeca; utjecaj na emocionalni razvoj
Hrčak ID:
318246
URI
Datum izdavanja:
30.6.2024.
Posjeta: 425 *