Oeconomica Jadertina, Vol. 14 No. 1, 2024.
Pregledni rad
https://doi.org/10.15291/oec.4247
Karavaning kao održivi segment kamping turizma? Prikaz teorije i prakse
Božidar Jaković
orcid.org/0000-0002-4364-5576
; Veleučilište u Virovitici
*
Barbra Golub
; Veleučilište u Virovitici
Martina Kovačević
orcid.org/0000-0001-7173-5475
; Veleučilište u Virovitici
* Dopisni autor.
Sažetak
Učestale promjene unutar i izvan turističkog tržišta, posebno u kontekstu turističke potražnje,
utjecale su na pojavu i razvoj različitih podoblika i turističkih proizvoda kamping turizma. Jedan od
takvih je karavaning za koji se može reći da predstavlja stil života te je jedan od najvažnijih segmenata
kamping turizma koji uvelike odražava, ali i utječe na održivost industrije kamping turizma. Cilj rada je
dati pregled dosadašnjih razmatranja kamping turizma, posebno karavaninga kao jednog od vodećih
segmenata industrije kamping turizma, ali i turističke industrije općenito te održivosti karavanskih
pružatelja usluga i sektora općenito. U radu je primijenjen sustavni pristup pregleda literature u
selektiranim bazama podataka i drugih online izvora, unutar kojih su detaljno proučene relevantne
studije koje razmatraju turističko tržište karavaninga te održivost kamping turizma i karavaninga. Uz
identifikaciju i pregled literature predmetne tematike, prikazani su primjeri kampova i karavanskih
parkova koji ulažu u poslovanje s minimalnim štetnim utjecajem na okoliš. Osim održivog načina
poslovanja u kontekstu korištenja recikliranih i održivih građevinskih materijala, smanjenja papirnatog
arhiviranja dokumenata, korištenja ekološki prihvatljivih proizvoda i sl., spomenuti kampovi i
karavanski parkovi štede energiju i vodu, koriste električne oblike prijevoza, surađuju s lokalnim
dobavljačima, odvajaju otpad, sade tradicionalne biljke te potiču recikliranje i upravljanje otpadom.
Ključne riječi
kamp, kamping turizam, karavaning, održivost, održivi turizam
Hrčak ID:
318445
URI
Datum izdavanja:
1.6.2024.
Posjeta: 374 *