Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.70077/et2er.6.1.1

Primjena umjetne inteligencije u analizi konkurencije

Damir Ribić orcid id orcid.org/0000-0001-8062-1357 ; Veleučilište u Virovitici
Nikolina Medvedović orcid id orcid.org/0009-0001-7163-4006 ; Veleučilište u Virovitici
Domagoj Glumac ; Fakultet organizacije i informatike


Puni tekst: hrvatski pdf 2.783 Kb

verzije

str. 1-10

preuzimanja: 167

citiraj


Sažetak

Rad daje pregled uloge umjetne inteligencije (AI) kao moćnog alata za analizu konkurencije u različitim industrijama. U
suvremenom okruženju koje se brzo razvija i temelji na podacima, tvrtke nastoje steći konkurentsku prednost, a umjetna
inteligencija se pojavila kao transformativna tehnologija. Ona pruža novi način na koji tvrtke prikupljaju, analiziraju i
iskorištavaju informacije o svojim konkurentima.
Rad je nastao istraživanjem tijekom izrade diplomskog rada. Analizira načine kako algoritmi pokretani umjetnom
inteligencijom mogu učinkovito rudariti i analizirati nestrukturirane podatke iz različitih izvora, kao što su društveni
mediji, online recenzije, novinski članci i financijska izvješća, kako bi izvukli vrijedne uvide o snagama, slabostima,
tržišnom pozicioniranju konkurenata i novim trendovima. Isto tako istražuje trenutno najpoznatije softvere koje tvrtke
koriste pri svojim analizama. Iskorištavanjem povijesnih podataka i korištenjem sofisticiranih algoritama strojnog učenja,
organizacije mogu izraditi točne prognoze u vezi s tržišnim trendovima, preferencijama potrošača i potencijalnim
konkurentskim prijetnjama. To omogućuje tvrtkama da proaktivno prilagode svoje strategije, identificiraju neiskorištene
prilike i ublaže rizike u vrlo dinamičnom i konkurentnom okruženju. Korištenjem AI tehnologija, tvrtke mogu steći dublji
uvid u poslovanje svojih konkurenata, donositi odluke temeljene na podacima i ostati konkurentne na tržištu koje se
brzo razvija. Međutim, organizacije se moraju snalaziti u etičkim razmatranjima i izazovima povezanim s umjetnom
inteligencijom kako bi osigurale odgovornu i učinkovitu implementaciju.

Ključne riječi

analiza konkurencije; Competitive intelligence metode analize konkurencije; umjetna inteligencija

Hrčak ID:

318637

URI

https://hrcak.srce.hr/318637

Datum izdavanja:

28.6.2024.

Posjeta: 460 *