Psihologijske teme, Vol. 33 No. 2, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.33.2.4
S druge strane ekrana: prediktori akademskoga stresa i otpornosti tijekom online obrazovanja
Martina Knežević
orcid.org/0000-0003-1740-4629
; Catholic University of Croatia, Department of Psychology, Zagreb, Croatia
*
Nikica Polak
; Human Resources Specialist, Intis d.o.o., Zagreb, Croatia
* Dopisni autor.
Sažetak
Online obrazovanje vrsta je obrazovanja na daljinu u kojemu je cjelokupni nastavni proces posredovan tehnologijom. Mnogo je prednosti i izazova u online obrazovanju, poput upravljanja vremenom, održavanja društvenih interakcija ili motivacije. Samo studiranje puno je izazova koji proizlaze iz akademskih obveza, što može dovesti do akademskoga stresa. Sposobnost prilagodbe i odgovora na takve izazove poznata je kao akademska otpornost. Budući da je nedavna pandemija prisilila sveučilišta da nastavu održavaju online, nije bilo vremena za prilagodbu takvim okolnostima. Stoga je prvi cilj ovoga istraživanja bio istražiti sličnosti i razlike između online obrazovanja i obrazovanja u učionici u upravljanju vremenom, ocjenjivanju i grupnim zadacima te društvenim interakcijama i motivaciji iz perspektive studenata u Hrvatskoj. Naš je drugi cilj bio istražiti ulogu tih čimbenika u predviđanju akademskoga stresa i akademske otpornosti. Istraživanje je provedeno online, a sudjelovala su 704 studenta muškoga i ženskog spola. Većina njih vjeruje da su tijekom online nastave manje naučili, da su bili manje motivirani za učenje i da su više varali tijekom online nastave u usporedbi s nastavom u učionici. Fleksibilnost vremena i manja sklonost odgađanju, zadovoljstvo ocjenjivanjem i grupnim zadacima te veća motivacija istaknuti su kao važni čimbenici koji pridonose nižemu akademskom stresu i većoj akademskoj otpornosti. Nije bilo povezanosti između socijalne podrške i promjena u akademskome stresu ili otpornosti. Nakraju smo razmotrili i preporuke za online obrazovanje koje bi mogle koristiti svima koji se brinu o mentalnome zdravlju studentica i studenata.
Ključne riječi
online obrazovanje; akademski stres; akademska otpornost; upravljanje vremenom; motivacija
Hrčak ID:
319362
URI
Datum izdavanja:
18.7.2024.
Posjeta: 546 *