Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.51650/ezrvs.18.1-2.1

Korisnička percepcija modernih tehnologija integriranih u hotelskoj industriji

Tomislav Car orcid id orcid.org/0000-0002-7577-0961 ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, The Republic of Croatia


Puni tekst: engleski pdf 581 Kb

str. 7-24

preuzimanja: 128

citiraj


Sažetak

Ugostiteljstvo i industrija turizma značajno su se promijenili korištenjem modernih tehnologija, kako za putnike tako i za pružatelje usluga. Digitalizacija, AI mogućnosti, IoT i mobilne tehnologije omogućile su personalizirano iskustvo rezervacije, putovanja i smještaja, pružajući putnicima pravovremene i korisne sugestije, informacije i pomoć. Također su se otvorile nove mogućnosti za marketing i interakciju s korisnicima, kao i naprednu analitiku koja omogućuje ugostiteljskoj industriji da dosegne širu publiku i pruži personalizirane ponude i usluge. Cilj ovog rada je istražiti stavove korisnika prema korištenju modernih tehnologija, njihovu spremnost da dijele svoje privatne podatke kako bi primili personalizirani sadržaj putem digitalne komunikacije, njihove percepcije o koristi personaliziranog sadržaja i utjecaju koji ima na namjere kupnje. Detaljnije je analiziran utjecaj spola i stupnja obrazovanja na odgovore u anketnom upitniku te mogućnost formiranja grupa u odnosu na profile ispitanika. Metode korištene u ovom istraživanju bile su anketa, k-means klaster, jednofaktorska ANOVA i t-test (dva uzorka). Korišten je prethodno kreiran upitnik s 15 ciljanih pitanja sa dobivenih ukupno 217 odgovora. Segmentiranje korisničkog ponašanja k-means klaster metodom rezultiralo je dobivanjem dva dovoljno homogena klastera indicirajući dva dominantna korisnička stava prema modernoj tehnologiji. t-test (dva uzorka) je proveden kako bi se analizirale značajne razlike između odgovora dvije grupe vezane za spol i dvije grupe različitog obrazovnih statusa. Rezultati su pokazali značajne razlike u oba slučaja za više pitanja, kako je detaljno prikazano u poglavlju rezultati i diskusija.

Ključne riječi

ugostiteljstvo i turizam; moderne tehnologije; korisničko iskustvo; t-test (dva uzorka), k-means klasteri.

Hrčak ID:

319649

URI

https://hrcak.srce.hr/319649

Datum izdavanja:

22.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 461 *