Agroeconomia Croatica, Vol. 13 No. 2, 2023.
Izvorni znanstveni članak
Upoznatost i ponašanje potrošača pri kupnji hrane s održivim pakiranjem
Željka Mesić
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za marketing i inovacije u agrobiznisu, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Hrvatska
Ian Alija Salihbegović
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, diplomski studij Agrobiznis i ruralni razvitak, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Hrvatska
Kristina Petljak
; Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet, Trg J. F. Kennedyja 6, 10000 Zagreb, Hrvatska
Marina Tomić Maksan
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za marketing i inovacije u agrobiznisu, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi upoznatost i ponašanje potrošača pri kupnji hrane s održivim pakiranjem. Online anketno istraživanje provedeno je na prigodnom uzorku od 163 ispitanika u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem je utvrđeno da više od polovice ispitanika nije sigurno u točno značenje pojma održivog pakiranja. Ipak, analizom odgovora na otvorena pitanja u smislu asocijacija na održivo pakiranje, rezultati ukazuju razumijevanje ispitanika o različitim karakteristikama održivog pakiranja. Ispitanici održivost pakiranja smatraju važnim, ali ne presudnim prilikom kupnje hrane. Najčešće kupuju voće i povrće s održivim pakiranjem, dok je kupovina mesa i ribe u održivom pakiranju manje zastupljena. Najzastupljenije mjesto kupnje proizvoda s održivim pakiranjem su supermarketi, dok je online kupovina manje zastupljena. Rezultati pokazuju da potrošači imaju izraženu svijest o važnosti održivog pakiranja hrane te su njihovi stavovi prema kupovini hrane s održivim pakiranjem većinom pozitivni.
Ključne riječi
održivo pakiranje, potrošači, prehrambeni proizvodi, upoznatost
Hrčak ID:
319667
URI
Datum izdavanja:
20.12.2023.
Posjeta: 282 *