Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Upoznatost i ponašanje potrošača pri kupnji hrane s održivim pakiranjem

Željka Mesić ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za marketing i inovacije u agrobiznisu, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Hrvatska
Ian Alija Salihbegović ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, diplomski studij Agrobiznis i ruralni razvitak, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Hrvatska
Kristina Petljak ; Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet, Trg J. F. Kennedyja 6, 10000 Zagreb, Hrvatska
Marina Tomić Maksan ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za marketing i inovacije u agrobiznisu, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 734 Kb

str. 28-37

preuzimanja: 59

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je utvrditi upoznatost i ponašanje potrošača pri kupnji hrane s održivim pakiranjem. Online anketno istraživanje provedeno je na prigodnom uzorku od 163 ispitanika u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem je utvrđeno da više od polovice ispitanika nije sigurno u točno značenje pojma održivog pakiranja. Ipak, analizom odgovora na otvorena pitanja u smislu asocijacija na održivo pakiranje, rezultati ukazuju razumijevanje ispitanika o različitim karakteristikama održivog pakiranja. Ispitanici održivost pakiranja smatraju važnim, ali ne presudnim prilikom kupnje hrane. Najčešće kupuju voće i povrće s održivim pakiranjem, dok je kupovina mesa i ribe u održivom pakiranju manje zastupljena. Najzastupljenije mjesto kupnje proizvoda s održivim pakiranjem su supermarketi, dok je online kupovina manje zastupljena. Rezultati pokazuju da potrošači imaju izraženu svijest o važnosti održivog pakiranja hrane te su njihovi stavovi prema kupovini hrane s održivim pakiranjem većinom pozitivni.

Ključne riječi

održivo pakiranje, potrošači, prehrambeni proizvodi, upoznatost

Hrčak ID:

319667

URI

https://hrcak.srce.hr/319667

Datum izdavanja:

20.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 282 *