Agroeconomia Croatica, Vol. 13 No. 2, 2023.
Izvorni znanstveni članak
Utječe li stupanj potrošačkog etnocentrizma na percepciju kvalitete domaćih i uvoznih prehrambenih proizvoda?
Marina Tomić Maksan
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
Hrvoje Mandarić
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
Željka Mesić
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi stupanj potrošačkog etnocentrizma te percepciju hrvatskih ispitanika o domaćim i stranim prehrambenim proizvodima, kao i ispitati utjecaj potrošačkog etnocentrizma na percepciju kvalitete domaćih i stranih prehrambenih proizvoda. Online anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 257 ispitanika. Provedena je jednovarijatna i dvovarijatna analiza podataka u statističkom programu SPSS. Ispitanici imaju srednju razinu potrošačkog etnocentrizma, te domaće proizvode percipiraju kvalitetnijima, ukusnijim, sigurnijim i skupljim u odnosu na strane proizvode. Rezultati istraživanja korisni su za kreiranje marketinških strategija u svrhu povećanja kupnje domaćih proizvoda.
Ključne riječi
potrošački etnocentrizam, potrošači, percepcija kvalitete, domaći i strani prehrambeni proizvodi
Hrčak ID:
319668
URI
Datum izdavanja:
20.12.2023.
Posjeta: 248 *