Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utječe li stupanj potrošačkog etnocentrizma na percepciju kvalitete domaćih i uvoznih prehrambenih proizvoda?

Marina Tomić Maksan ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
Hrvoje Mandarić ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet
Željka Mesić ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 327 Kb

str. 38-47

preuzimanja: 61

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je utvrditi stupanj potrošačkog etnocentrizma te percepciju hrvatskih ispitanika o domaćim i stranim prehrambenim proizvodima, kao i ispitati utjecaj potrošačkog etnocentrizma na percepciju kvalitete domaćih i stranih prehrambenih proizvoda. Online anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 257 ispitanika. Provedena je jednovarijatna i dvovarijatna analiza podataka u statističkom programu SPSS. Ispitanici imaju srednju razinu potrošačkog etnocentrizma, te domaće proizvode percipiraju kvalitetnijima, ukusnijim, sigurnijim i skupljim u odnosu na strane proizvode. Rezultati istraživanja korisni su za kreiranje marketinških strategija u svrhu povećanja kupnje domaćih proizvoda.

Ključne riječi

potrošački etnocentrizam, potrošači, percepcija kvalitete, domaći i strani prehrambeni proizvodi

Hrčak ID:

319668

URI

https://hrcak.srce.hr/319668

Datum izdavanja:

20.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 248 *