Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Konstrukti slovenstva u slovenskim partizanskim filmovima

Peter STANKOVIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-2797-4126 ; Fakultet društvenih znanosti, Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 196 Kb

str. 907-926

preuzimanja: 1.513

citiraj


Sažetak

U radu autor postavlja pitanje može li se prepoznati
dosljedan obrazac predstavljanja slovenstva u slovenskim
partizanskim filmovima, filmskom žanru o komunističkim
gerilskim borcima (tzv. partizanima) i njihovoj borbi protiv
njemačkih i talijanskih okupacijskih snaga u Drugom
svjetskom ratu. Analiza svih dugometražnih filmova
snimljenih u tom žanru pokazuje da 925 službeni komunistički
diskurs o slovenskom nacionalnom identitetu, bar kako se
pokazuje u partizanskim filmovima, u Sloveniji u
mnogočemu nije slijedio ortodoksnu marksističku liniju
razumijevanja nacionalnog identiteta kao uklonjivoga
buržoaskog ideološkog konstrukta. Taj ga je diskurs zapravo
aktivno podržavao čak i u smislu afirmiranoga konzervativnog
konstrukta slovenstva kao nečega što je u svojoj biti
izjednačeno s jednostavnim rustikalnim životom usred
netaknute prirode. Ipak, u filmovima snimljenim nakon
kasnih šezdesetih godina 20. stoljeća obrazac se mijenja i
slovenski se partizanski filmovi sa svojim novim, izrazito
urbanim, karakterom pretvaraju u medij restrukturiranja
nacionalnoga identiteta.

Ključne riječi

reprezentacija; konstruktivizam; nacionalni identitet; slovenski partizanski film; slovenstvo

Hrčak ID:

29465

URI

https://hrcak.srce.hr/29465

Datum izdavanja:

31.10.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.457 *