Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.20901/ms.15.29.7

Rodne subverzije nebinarnih influencera na Instagramu‎

Mirela Holy orcid id orcid.org/0000-0003-1294-1978 ; Sveučilište VERN, Zagreb
Marija Geiger Zeman orcid id orcid.org/0000-0002-1192-4722 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Nikolina Borčić


Puni tekst: hrvatski pdf 235 Kb

str. 132-150

preuzimanja: 64

citiraj


Sažetak

Društveni su mediji važan faktor u (de)konstruiranju rodnih identiteta, perpetuiranju rodnih ‎stereotipa, ali i reprezentaciji transrodnih i nebinarnih identiteta (Blanco-Ruiz i Sainz-de-Baranda, 2018). ‎Nebinarnost je krovni pojam za dinamične i fleksibilne rodne identitete i iskustva. U posljednje vrijeme na ‎Instagramu je sve veći broj influencera koji se deklariraju kao nebinarne osobe. U fokusu analize način je ‎komuniciranja odabranih nebinarnih influencera na Instagramu, odnosno kako njihova uporaba jezika, ‎stilova, strukture informacije, tonova te konteksta odražava implicitne ili eksplicitne ideologije, uvjerenja ‎i vrednovanja roda. Rezultati istraživanja ukazuju na subverziju binarnih rodnih stereotipa od strane ‎analiziranih nebinarnih influencera, na njihovu osviještenost o vlastitom korištenju binarnosti jezika i ‎konteksta (fotografija i videomaterijala) te o mogućim interpretacijama tih sredstava za društvene od‎nose, odnosno za poboljšanja položaja te subordinirane grupe kako u komunikacijskom diskursu tako i ‎u društvenoj zbilji.‎

Ključne riječi

Transrodnost; nebinarnost; mediji; Instagram; influenceri

Hrčak ID:

320730

URI

https://hrcak.srce.hr/320730

Datum izdavanja:

16.9.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 255 *